נתניהו בשומרון: "נחיל ריבונות על כל היישובים בגדה המערבית"

ראש הממשלה הגיע לפתיחת שנת הלימודים באלקנה, יחד עם שר החינוך רפי פרץ, איחל לילדים שנה מוצלחת ואמר כי "אנחנו בונים כאן בתים חדשים - לא נעקור פה אף אחד"

זמן צפייה: 04:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) לאלקנה ואמר כי "אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים בגדה המערבית כחלק מארץ ישראל וכחלק ממדינת ישראל". הדברים נאמרו במהלך ביקור בבית ספר ביישוב, שאליו הגיע גם שר החינוך רפי פרץ, לרגל פתיחת שנת הלימודים.

"אנחנו בונים כאן בתים חדשים - זה הבית הישן המקורי של עם ישראל ואנחנו נבנה עוד אלקנה", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נגמר החופש: כשני מיליון תלמידים חוזרים לבתי הספר והגנים

מחאת הנכים: מפגינים חסמו מסילת רכבת; שיבושים בין ת"א לחיפה

ארצות הברית: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים באירוע ירי בטקסס

ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים
ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך פרץ בפתיחת שנת הלימודים | צילום: החדשות 13

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) בירך על הצהרת נתניהו וכתב: "החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל".

בכיר כחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, תקף את דברי ראש הממשלה וכתב: "נתניהו פתח את שנת הלימודים בהודעה שהוא מעוניין לספח 2.9 מיליון פלסטינים, לתת להם ביטוח לאומי ובשנה הבאה לממן את החינוך של הילדים שלהם. בסך הכול הגיוני".

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס אף הוא לדבריו של נתניהו וטען כי "הנאמר מדגיש את גודל האתגר שבו עומדת הסוגיה הפלסטינית". "דברי נתניהו שלא יפנה מתנחלים בגדה המערבית לא יפסיקו את המהפכה של הפלסטינים. עד שכל המתנחלים ייעקרו מהשטחים הפלסטינים – כמו מה שקרה בהתנחלויות בעזה בשנת 2005, היא לא תיפסק", הוסיף קאסם.

לפני כשבוע לאחר הפיגוע במעיין בדולב בו נרצחה רנה שנרב בת ה-19, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם תוכנית להקמת שכונה חדשה בדולב, שבה ישנו תכנון להקים כ-300 יחידות דיור חדשות. "נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות", אמר נתניהו בהצהרתו.

בחודש מאי האחרון, בתגובה להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, נתניהו הכריז כי אותרה נקודה בגולן, שבה יוקם יישוב חדש על שמו של הנשיא טראמפ. לדבריו, "התחלנו בתהליך הקמת היישוב ואביא את ההחלטה לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה".