ארצות הברית: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים באירוע ירי בטקסס

גבר לבן כבן 30, שככל הנראה גנב רכב של חברת הדואר, נקלע לעימות עם המשטרה בערים אודסה ומידלנד ופתח באש - שכתוצאה ממנה נורו למוות ארבעה בני אדם, ו-21 נוספים נפצעו. גם החשוד נהרג

זמן צפייה: 00:22

ארבעה בני אדם נהרגו ו-21 נוספים נפצעו הלילה (ראשון) כתוצאה מירי בערים אודסה ומידלנד שבטקסס - כך לפי הרשויות בארצות הברית. תחילה, המשטרה המקומית ניהלה מצוד אחר היורה, שככל הנראה גנב רכב של חברת הדואר והחל לירות לעבר אנשים באופן אקראי - ואף קראה לתושבים להישאר בבתיהם. בהמשך, גם היורה נהרג והוסרה הכוננות. בין ההרוגים שלושה שוטרים.

האירוע החל מעבירת תנועה, שהתפתחה לירי לעבר השוטרים ולבריחתו של היורה. ככל הנראה, במהלך חילופי האש בין הצדדים - נפגעו האנשים. היורה, גבר לבן בשנות השלושים לחייו, נורה ונהרג כאמור בתום מרדף.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי עודכן לגבי פרטי האירוע על ידי התובע הכללי ויליאם בר, והודיע שה-FBI מעורב בחקירה. מייק פנס, סגנו של טראמפ, אמר כי "שוחחתי עם הנשיא והוא עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בחקירה. ליבנו עם הקורבנות והמשפחות שאיבדו את יקיריהן".

 

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

טראמפ הגיע לזירות הטבח באוהיו ובטקסס – פעילים הפגינו נגדו

"אמריקה נרקבת מבפנים": המניפסט הגזעני של החשוד בירי מטקסס

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

זירת הירי באודסה
זירת הירי באודסה | צילום: רויטרס

אירוע הירי מגיע כחודש לאחר הטבח באל פאסו, טקסס, שבו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו 24, והטבח בדייטון, אוהיו, שבו נרצחו תשעה בני אדם ונפצעו 16.

לפני כשלושה שבועות, הגיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבקר את פצועי הטבח בדייטון, אוהיו, וביקר בזירת הירי. הנשיא האמריקני לא התקבל באהדה – ומפגינים קידמו את פניו בכל מקום בקריאות מחאה. בהמשך, ביקר בזירה באל פאסו, וגם שם הפגינו נגדו אזרחים, אך הנשיא האמריקני הגדיר את הביקור שם כמוצלח וכתב לתושבי המקום: "אנחנו אוהבים אתכם ונמצאים אתכם לאורך כל הדרך".

טראמפ אמר אז כי הוא מתכוון לפעול נגד קבוצות שנאה ועליונות לבנה: "אני רוצה לערוך בדיקות רקע, אני חושב שהן חשובות. אני לא רוצה לשים כלי נשק בידיים של אנשים חולי נפש ומעורערים נפשית או אנשים זועמים או שונאים, אנשים חולים". נוסף לכך, כשנשאל על הביקורת כלפיו על כך שהוא מגיע לבקר בזירות הטבח, כאשר לפי הטענות הוא מקור ההסתה, השיב כי "אלה פוליטיקאים שמנסים להעביר מסר. חלקם נמוכים סקרים ומנסים להעלות את הכוח הפוליטי שלהם".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: חדשות 13

עוד קודם לכן, התייחס טראמפ לשני אירועי הירי, ובמהלך נאום טלוויזיוני כינה אותם "התקפות מרושעות", והוסיף כי "על האומה שלנו לגנות גזענות, דעות קדומות ועליונות לבנה". "היורה מטקסס פרסם מניפסט גזעני באינטרנט", הוסיף הנשיא. "חייבים לנצח את האידיאולוגיות האפלות האלו. אין מקום לשנאה באמריקה. השנאה מעוותת את התודעה, מקלקלת את הלב ומשמידה את הנשמה".

"עלינו להכיר בעובדה שהאינטרנט סיפק דרך מסוכנת לאפשר לאנשים מופרעים להידרדר לקיצוניות ולרצות לבצע מעשים אפלים", המשיך. "עלינו להפסיק אירועי טבח המוניים - עוד לפני שהם מתחילים. האינטרנט משמש לסחר בבני אדם, הפצת סמים בלתי חוקיים ופשעים מזעזעים אחרים. אסור להתעלם מהסכנות באינטרנט וברשתות החברתיות".

כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס
כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס | צילום: רויטרס

בין היתר, תלה טראמפ את ההידרדרות לאלימות בחברה האמריקנית במשחקי וידאו. "עלינו להפסיק להלל ולפאר אלימות, ובכלל זה גם משחקי וידאו מחרידים ומזעזעים שהפכו להיות נפוצים. בימים אלו, לנערים מופרעים נהיה קל מדי להקיף את עצמם בתרבות שחוגגת אלימות".

עוד הטיל את האחריות לאירועי הירי על התקשורת, שלטענתו באמצעות "פייק ניוז", גורמת להגברת הזעם והכעס במדינה. "סיקור החדשות צריך להתחיל להיות הוגן, מאוזן וללא דעות קדומות!", צייץ טראמפ. "או שהבעיות האיומות האלו ימשיכו להתעצם".