טראמפ הגיע לזירות הטבח באוהיו ובטקסס - פעילים הפגינו נגדו

נשיא ארה"ב ורעייתו ביקרו את הפצועים מהאירועים שבהם נרצחו 31 בני אדם. בשיחה עם כתבים סירב לקבל אחריות על הירי ואמר שבכוונתו לפעול נגד קבוצות שנאה ועליונות לבנה

זמן צפייה: 01:22

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיע היום (רביעי) לבקר את פצועי הטבח בדייטון, אוהיו, וביקר בזירת הירי. הנשיא האמריקני לא התקבל באהדה – ומפגינים קידמו את פניו בכל מקום בקריאות מחאה.

בהמשך, ביקר בזירה באל פאסו בטקסס, שם נורו למוות 22 בני אדם. גם שם הפגינו נגדו אזרחים, אך הנשיא האמריקני הגדיר את הביקור שם כמוצלח וכתב לתושבי המקום: "אנחנו אוהבים אתכם, ונמצאים אתכם לאורך כך הדרך".

לפני שהמריא לאוהיו יחד עם אשתו מלאניה, טראמפ תקף את הדמוקרטים שביקרו את הרטוריקה שלו וסירב לקבל אחריות על הירי. הוא ניסה ליצור הקבלה בין הרוצח באל פאסו שירה למוות ב-22 בני אדם, אשר ציטט במניפסט שלו מסרים של הנשיא כסיבה לרצח ההיספנים, לאותה אהדה שכנראה היה לרוצח מדייטון למועמד הדמוקרטי ברני סנדרס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

על אף הביקורת הציבורית: "וולמארט" תמשיך למכור כלי נשק

טראמפ על מקרי הירי: "להפסיק לפאר אלימות, כולל במשחקי וידאו"

טראמפ עונה לעיתונאים לפני הנסיעה לאוהיו ולטקסס
טראמפ עונה לעיתונאים לפני הנסיעה לאוהיו ולטקסס | צילום: רויטרס
ההפגנות באוהיו
ההפגנות באוהיו | צילום: רויטרס

כמו כן, הנשיא אמר כי הוא מתכוון לפעול נגד קבוצות שנאה ועליונות לבנה ואמר: "אני רוצה לערוך בדיקות רקע, אני חושב שהן חשובות. אני לא רוצה לשים כלי נשק בידיים של אנשים חולי נפש ומעורערים נפשית או אנשים זועמים או שונאים, אנשים חולים". נוסף לכך, כשנשאל על הביקורת כלפיו על כך שהוא מגיע לבקר בזירות הטבח, כאשר לפי הטענות הוא מקור ההסתה, טראמפ אמר: "אלה פוליטיקאים שמנסים להעביר מסר. חלקם נמוכים סקרים ומנסים להעלות את הכוח הפוליטי שלהם".

ההפגנות באוהיו
ההפגנות באוהיו | צילום: רויטרס

תיעוד ביקורו של הנשיא טראמפ בבית החולים


ביממה האחרונה נחשף תיעוד נוסף של קונור בטס בן ה-24, הרוצח מדייטון, כשהוא מבלה בבר שבו ביצע את הטבח במשך כשעתיים לפני הירי. אחרי זה חזר לאותו בר חמוש – ורצח תשעה בני אדם.

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190807-2120' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mtd2bbpg' duration='13'']

ביום שני התייחס טראמפ לשני אירועי הירי שאירעו במהלך סוף השבוע בדייטון, אוהיו ובאל-פאסו, טקסס - שגבו את חייהם של 31 אנשים. בנאום טלוויזיוני כינה טראמפ את אירועי הירי "התקפות מרושעות", והוסיף כי "על האומה שלנו לגנות גזענות, דעות קדומות ועליונות לבנה".

"היורה מטקסס פרסם מניפסט גזעני באינטרנט", הוסיף טראמפ. "חייבים לנצח את האידיאולוגיות האפלות האלו. אין מקום לשנאה באמריקה. השנאה מעוותת את התודעה, מקלקלת את הלב ומשמידה את הנשמה".

"עלינו להכיר בעובדה שהאינטרנט סיפק דרך מסוכנת לאפשר לאנשים מופרעים להידרדר לקיצוניות ולרצות לבצע מעשים אפלים", המשיך הנשיא. "עלינו להפסיק אירועי טבח המוניים - עוד לפני שהם מתחילים. האינטרנט משמש לסחר בבני אדם, הפצת סמים בלתי חוקיים ופשעים מזעזעים אחרים. אסור להתעלם מהסכנות באינטרנט וברשתות החברתיות".

Shhvaj
פטריק קארסיוס החשוד בטבח באל פאסו, טקסס

בין השאר, טראמפ תלה את ההידרדרות לאלימות בחברה האמריקנית במשחקי וידאו. "עלינו להפסיק להלל ולפאר אלימות", אמר. "ובכלל זה גם משחקי וידאו מחרידים ומזעזעים שהפכו להיות נפוצים. בימים אלו, לנערים מופרעים נהיה קל מדי להקיף את עצמם בתרבות שחוגגת אלימות".

עוד הטיל טראמפ את האחריות לאירועי הירי על התקשורת, שלטענתו באמצעות "פייק ניוז", גורמת להגברת הזעם והכעס במדינה. "סיקור החדשות צריך להתחיל להיות הוגן, מאוזן וללא דעות קדומות!", צייץ טראמפ. "או שהבעיות האיומות האלו ימשיכו להתעצם".