מחאת הנכים: לאחר השיבושים ברכבת - מפגינים חסמו גם את כביש 2

כמה מפגינים מארגון הנכים הופכים לפנתרים חסמו את מחלף יקום. זאת לאחר שמוקדם יותר כ-10 נכים חסמו את המסילות באזור שפיים-בית יהושע וגרמו להפסקה זמנית של תנועת הרכבות – אשר שבה לסדרה

זמן צפייה: 00:34

מחאת הנכים: כמה מפגינים מארגון הנכים הופכים לפנתרים חסמו הבוקר (ראשון) את מחלף יקום בכביש 2 ליד נתניה. זאת לאחר שמוקדם יותר הגיעו כעשרה מפגינים למסילת הרכב שפיים-בית יהושע וחסמו את המקום. כתוצאה מכך, נעצרה זמנית התנועה בין המרכז לצפון וחלים שיבושים בין תל אביב לחיפה. תחילה, הרכבות מצפון הסתיימו בנתניה, ומדרום בהרצליה, ולאחר כחצי שעה החלה תנועת הרכבות לשוב לסדרה בהדרגה, לאחר שהמשטרה פיזרה את המפגינים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190901-1032' autoplay='0' credit='הנכים הופכים לפנתרים' desc='' kid='1_7vxc8feb' duration='20'']

Whatsapp Image 2019 09 01 At 1
מחאת הנכים בכביש 2 | צילום: הנכים הופכים לפנתרים

המפגינים חסמו את המסילה בטענה כי הממשלה אינה פעולת כפי שהתחייבה. "לצערנו שוב אנחנו צריכים לחזור לשטח ולחסום את המדינה", אמר אחד המפגינים. "לא נעצור לרגע. הבטיחו לנו ועדות ומורחים אותנו. עד שלא יקימו את הוועדות שקבע החוק, המדינה תעצור כל פעם מחדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"למכירה": תושבי היישוב שפתחו במחאה על ההחלטה לחברו לרהט

עשרה נפצעו, בהם שניים קשה, בתאונת דרכים בצפון

התאונה הקטלנית באשקלון: במשטרה מתקשים לקבוע מי נהג ברכב

Whatsapp Image 2019 09 01 At 1
מחאת הנכים בכביש 2 | צילום: הנכים הופכים לפנתרים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190901-0812' autoplay='0' credit='נכים הופכים לפנתרים' desc='חסימת נכים במסילת הרכבת יקום' kid='1_qg0p9roc' duration='48'']

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" וממובילי מחאת הנכים התייחס למחאה המתחדשת: "הנכים ירדו לפסים כי נתניהו ירד מהפסים. אני מתנגד נחרצות לפגיעה בציבור הרחב, אבל מבין ומזדהה באופן מוחלט עם הצעד. במשך שלוש שנים נלחמנו להעלות את קצבאות הנכות, העברנו חוק שנתניהו עצמו כינה חוק היסטורי, ועכשיו הוא ושר האוצר הכושל שלו שוב מנסים לחבל ולעצור את יישום החוק. הגיע הזמן להפסיק את הפגיעה בציבור ולעצור את המדיניות הדורסנית כלפי נכים וקשישים".

דוברות הנכים הופכים לפנתרים

בתחילת יולי החליט ארגון "נכים הופכים לפנתרים" לחדש את המחאה נגד מדיניות הממשלה בנושא העלאת קצבאות הנכות. ב31 ליולי כעשרים מפגינים מחו בשכנות הכרם בירושלים נגד מדיניות משרד האוצר. במהלך הפגנה זו פרצו עימותים בין המוחים למשטרה, שעיכבה שניים מהם בחשד לתקיפת שוטרים.

במהלך חודש אוקטובר שנה שעברה פעילי הארגון חסמו, עם פתיחת מושב החורף, את הכניסה לכנסת. בעקבות פעולתם, הכניסה התאפשרה רק דרך הכניסה האחורית של בית משפט העליון. כשבועיים קודם לכן, חסמו פעילי הארגון את הכניסה לחניון קריית הממשלה בתל אביב, את צומת עזריאלי, את מחלף השלום לשני הכיוונים, את רחובות קפלן ודרך בגין, ומנעו את כניסתם של מאות כלי רכב לחניון.