מיכאל איתן מצטרף לבני בגין: "לראשונה בחיי - לא אצביע ליכוד"

השר לשעבר וחבר הליכוד האשים את ראש הממשלה נתניהו בהסתה נגד מיעוטים והשמאל, ותקף את התנהלותו: "הבחירות לפיו הוא לא תהליך שיקבע מי יפעל לטובת המדינה, אלא מי יקדם הענקת חסינות עבורו"

זמן צפייה: 03:35

בחירות 2019 - הסיבוב השני: השר לשעבר וחבר מפלגת הליכוד זה שנים ארוכות, מיכאל איתן, הודיע הבוקר (חמישי) שלא יצביע למפלגה שאיתה הוא מזוהה, ותקף את ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו. בזאת, הוא מצטרך לשר לשעבר ובנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, בני בגין, שהודיע אף הוא שאינו מתכוון להצביע לליכוד בשבוע שעבר.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב איתן: "היום, נתניהו הוא הליכוד והליכוד הוא נתניהו. על פיו יישק דבר. נעלמו חילוקי דעות לגיטימיים, ואת מקומם תפסו הצהרות נאמנות של צמרת הליכוד למשפחה השלטת. המפלגה זקוק למנהיג ראשון בין שווים, שיוכל לאחות את הקרעים, ולבנות מחדש את המפלגה ואת ההסכמה הלאומית. בפעם הראשונה בחיי, לא אוכל להצביע לליכוד".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בני בגין: "לא אצביע לליכוד – רוב בלתי מרוסן הופך לרוב דורסן"

סופית: חוק המצלמות נפל בכנסת – ח"כים רבים נעדרו מההצבעה

עם חריימה ותשואות מהקהל: מירי רגב אירחה את שרה נתניהו

הוא תקף את נתניהו על חוק החסינות שקידם נתניהו באמצעות ח"כ מיקי זוהר במהלך כהונתה הקצרה של הכנסת ה-21, ואמר: "ראש ממשלה שמכהן למעלה מעשור יוצא בבוטות נגד המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, התקשורת, נגד המפכ"ל, כאילו כולם קשרו קשר נגדו. על בסיס הפגיעה במוסדות חשובים אלה, קורא נתניהו לציבור לתמוך בו. תהליך הבחירות לפי נתניהו הוא לא תהליך שיקבע מי יפעל לטובת המדינה, אלא מי יפעל לטובת הענקת חסינות לנתניהו. אזרח שמצביע בעדו מצביע בהכרח נגד שלטון החוק ולא יהיה לו למי לבוא בטענות כאשר בית המשפט יהפוך להיות זרוע של בעלי שררה ומקורבי השלטון.

בני בגין ובנימין נתניהו
בני בגין ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד כתב איתן שהצבעה לליכוד משמעה פגיעה בעקרון הפרדת הרשויות, ובדמוקרטיה בכלל: "ראש הממשלה בהתקפותיו לא רק ניסה לפגוע ברשות השופטת, אלא גם השתלט טוטאלית על הכנסת, ולראיה הוא מביא אליה הצעות מופרכות כמו חוק המצלמות, על מנת שהכנסת תאשר לתומכיו שימוש באמצעים שצריכים להיות מסורים לשומרי סף כמו ועדת הבחירות המרכזית", עוד הוסיף כי "פתק מחל בקלפי הוא פתק שתומך בביטול כוחו של בית המשפט, בסירוסו של שלטון החוק ובפגיעה אנושה במערכת הדמוקרטית".

כזכור, השר לשעבר בני בגין אמר בשבוע שעבר בריאיון עם אפי טריגר בגל"צ כי הוא אינו מתכוון להצביע למפלגת הליכוד בבחירות הקרובות, ותקף את החלטת הממשלה להעביר את חוק המצלמות חרף התנגדות היועמ"ש ויו"ר ועדת הבחירות: "אי אפשר להמשיך להתנהג כך ולצפות לפרס. יש מחיר להתהנגות כל כך שחצנית, יהירה, גסה ובוטה - הגישה הזו יהירה ומסוכנת. לנגד עינינו רוב בלתי מרוסן הופך לרוב דורסן. זה לא רק לא נעים זה גם מסוכן".

עוד הוסיף בגין כי העברת החוק בניגוד לעמדת הגורמים המשפטיים מהווה "התעלמות בוטה מאלה שהם נושאי המשרה שאמונים על ממשל תקין. הדברים האלה משקפים חוצפה וקודם כול בורות. זה נכון שהממשלה אינה חייבת לקבל את עצתו, אך זה עניין פורמלי, כשהוא אומר שיש מניעה משפטית פירוש הדבר שהם יודעים שהם הולכים לעשות מעשה בלתי חוקי מכוח הרוב שיש להם בכנסת, זו תופעה חמורה מאוד".