גנץ ולפיד הצטרפו לפגישת צוותי המו"מ; לוין: "תרגיל יח"צני"

יו"ר צוות המו"מ מטעם מפלגת השלטון הצהיר בפתח הישיבה עם כחול לבן כי "נראה שמדובר בפייק מו"מ", ותקף את השניים על הגעתם. הליכוד: "לפיד הגיע כדי להשגיח שגנץ שלא יסכים לממשלת אחדות"

זמן צפייה: 00:22

הפלונטר הפוליטי: פגישת הליכוד וכחול לבן נערכה הבוקר (חמישי) בכפר המכביה. בפגישה השתתפו השר יריב לוין, השר זאב אלקין ועו״ד מיכאל ראבילו מטעם הליכוד, ומטעם כחול לבן - יורם טורבוביץ ושלום שלמה. זמן קצר לאחר תחילת הפגישה הצטרפו גם ראשי כחול לבן בני גנץ ויאיר לפיד.

השר יריב לוין, יו"ר צוות המשא ומתן מטעם מפלגת השלטון, התייחס להצטרפותם של לפיד וגנץ לישיבה: "מדובר בתרגיל יח"צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן מו"מ אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק מו"מ שהוא הצגה לתקשורת בלבד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דקה אחר דקה: הרגעים שלאחר הרצח בחניון ברמלה • תיעוד בלעדי

רצח הצעיר בפרדס בפ"ת: שני חשודים נוספים הוסגרו מרוסיה לישראל

כתובות נאצה ונזק לרכבים: חשד לפשע שנאה בשכונת עכברה בצפת

ישיבת כחול לבן והליכוד
ישיבת כחול לבן והליכוד

מהליכוד נמסר: "לפיד הגיע לפגישה כדי להשגיח על גנץ שלא יסכים לממשלת אחדות".

לפיד התייחס לטענות בחשבון הטוויטר שלו: "נכנסנו היום, בני גנץ ואני, לפגישה קצרה עם צוות המו"מ שישב באותה עת עם נציגי הליכוד. בעודנו יושבים בפנים נתניהו כבר תדרך נגדנו. אולי מספיק עם הספינים? ככה מתנהג מי שמנסה בכל הכוח להוביל לבחירות".

בתוםהפגישה נמסר מכחול לבן: "פגישת צוות המו"מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד.
פגישת המשך צפויה להתקיים כבר ביום ראשון הקרוב".

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

בפתח הפגישה הצהיר לוין כי "יש תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כשהדיונים האמיתיים מתקיימים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים".

"נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח והאם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן אם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה", המשיך השר, והוסיף כי "נראה לי שגם הפעם לא נשמע תשובה לכל השאלות האלה".

פגישת צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד בכפר המכביה
פגישת צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד בכפר המכביה | צילום: דוברות כחול לבן

מוקדם יותר השבוע התקיימה הפגישה הראשונה של צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, לראשונה מאז שח"כ בני גנץ קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין. בתום הפגישה, מכחול לבן נמסר כי "נציגי הליכוד המשיכו להתעקש לאורך הפגישה שהם מייצגים את בלוק החסינות של ה-55, ואינם מוכנים לשום פשרה בנושא". מהליכוד נמסר כי "נציגי כחול לבן סרבו פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי הוא לא מוכן לוותר על גוש הימין במסגרת ממשלת האחדות העתידית. על פי ההערכות, הסיכויים שגנץ ונתניהו יגיעו להסכמות במסגרת 28 ימי המנדט של גנץ נמוכים מאוד. לקראת מועד פקיעת המנדט יצטרך גנץ להחליט אם לכונן ממשלה מיעוט צרה, רעיון שהוא לא תומך בו, אך יש גורמים בסביבתו שדווקא בעדו.