ליברמן על דברי סמוטריץ': "לא נחזיר את המדינה לימי דוד המלך"

יו"ר ישראל ביתנו הגיב לדבריו של יו"ר האיחוד הלאומי לפיהם מפלגתו רוצה "להשיב את משפט התורה", ואמר: "זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד לשר המשפטים". הליכוד: חלוקת התיקים תידחה לשבוע הבא

זמן צפייה: 01:34

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המפלגה לדבריו של יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מאמש לפיהם במלפגתו מעוניינים בתיק המשפטים כדי "להשיב את משפט התורה", ואמר כי "לא נחזיר את ישראל לימי דוד המלך. זה לא נער גבעות הזוי, זה מועמד רציני לשר המשפטים. אנחנו מחויבים לממשלה לאומית ליברלית, לא לממשלת הלכה. מי שחושב שממשלת הלכה זאת סיסמה, שיקשיב טוב לדברים של סמוטריץ' - נדהמתי כשראיתי את זה".

ליברמן דיבר על המשא ומתן הקואליציוני, וטען כי "מהרגע שהגענו לנשיא התחילו מאחורי הגב לחפש לנו תחליפים. לאורך כל המו"מ היה ניסיון להביא רכש מכחול לבן, לפרק לנו את הסיעה ולפתות כל חבר כנסת בנפרד. אני רוצה להדגיש שלא ניהלנו שום מו"מ מאחורי גבו של ראש הממשלה". על האפשרות ששרת המשפטים לשעבר איילת שקד תחבור למפלגתו, אמר: "אני מעריך אותה מאוד, משרות המשפטים הטובות שראיתי. אבל אני יכול להתחייב שנרוץ בדיוק עם אותה רשימה שאיתה רצנו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

סמוטריץ': "רוצים להשיב לישראל את משפט התורה"

שומרות מרחק: המפגש בין שרה נתניהו לשקד לאחר הפרסום על הווטו

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

ב'ישראל היום' אני רואה שבסקר הם מתייגים את ישראל ביתנו בגוש השמאל. זה חלק מהמניפולציות שמנסים לעשות בדעת הקהל. ביום שישי היה פיגוע דקירה בירושלים ומחר תהיה תשובה ציונית הולמת - הקבינט יתכנס לאשר עוד 30 מיליון דולר להעביר לחמאס כולל משכורות לפעיליו. אם זה לא פרוטקשן אני לא יודע מה זה פרוטקשן".

בנוסף, הגיב ליברמן לדיווחים על המשא ומתן בין ראש הממשלה לנתניהו ליו"ר העבודה אבי גבאי, ולסרטון שצילם גבאי ובו מציין רה"מ את פרטי ההסכם ביניהם. "מי שרוצה להבין מה מצב רוחו של נתניהו ומה היחס שלו, שיבקש מגבאי לראות את הקלטת. הוא אומר שם 'אני מחכה לרגע שבו אוכל לזרוק גט כריתות לליברמן'. לאבי גבאי כנבחר ציבור, כדאי שיהיה את האומץ להציג את מה שהקליט".

גבאי הגיב לטענות של ליברמן, וצייץ בחשבון הטוויטר: "מר ליברמן. מסכים. בתמורה תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם 3 מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21".

 

בהמשך, העלה סמוטריץ' פוסט לחשבון הפייסבוק שלו ובו הגיב לדבריו של ליברמן. "יש גם מקום רב לדמוקרטיה במשפט התורה. דוקטרינות רבות במשפט העברי מאפשרות לציבור את ענייניו ולקבוע את חוקיו. זריקת המונח המפחיד 'מדינת הלכה' לאוויר והפרחת סיסמאות חסרות בסיס הן פופוליזם זול שמתאים אולי לקמפיין של פוליטקאים קטנים כמו ליברמן, שלא חדל לזלזל באינטיליגנציה של הציבור".

"לא נחזור לימי התנ"ך. המציאות החברתית בימי התנ"ך הייתה שונה והמציאות הנוכחית שהיא מבחינות רבות טובה, מתוקנת ומתקדמת בהרבה - דורשת התייחסות שונה. אני מתעקש על המונח 'תורה' ומשתדל להתשמש בו לצד השימוש במונח שכבר התקבל בציבוריות הישראלית - 'המשפט העברי', פשוט כי הגיע הזמן שנפסיק לפחד מהמילה הזו. התורה היא הבסיס לקיומינו. היא שמרה עלינו אלפי שנים כשעמים אחרים עלו וירדו מעל בימת ההיסטוריה, והיא תבסס אט אט גם את הלאומיות המתחדשת שלנו בארץ ישראל".