גורמים במפלגות החרדיות במסר לליברמן: העבר רשימת דרישות סופית

לאחר דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, שבהם הוא נסוג מהצהרתו לפיה לא יסכים לשבת בממשלה עם החרדים, פנו אליו נציגי המפלגות בבקשה לקבל ממנו רשימת בקשות כנה - והבטיחו להתייחס אליה

זמן צפייה: 01:13

גורמים במפלגות החרדיות העבירו היום (חמישי) מסר ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בתגובה לדבריו לפיהם אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה עושה ויתורים בנושא דת ומדינה, הוא היה מצטרף לקואליציה של 63 חברי כנסת עם החרדים.

נציגי המפלגות הבינו שעליהם להגיב לאיתותים הללו, המעידים על נכונות עקרונית לסגת מהבטחת הבחירות, והעבירו אליו מסר: העבר אלינו רשימת דרישות סופית וכנה - ואנחנו נתייחס אליה.

עוד בחדשות 13:

ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים – הייתי מצטרף לממשלת ימין

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

סער: "אלה שמשתלחים בי יודעים שאנחנו בטירוף מערכות"

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

כאמור, ליברמן הצהיר היום בריאיון לרדיו רק"ע כי "אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת".

"כרגע המכשול הוא הרצון של נתניהו לא להיפרד מכל הגוף המשיחי-חרדי. זה כמו חתונה קתולית. לא יכול להיפרד. זה מה שמונע מישראל ביתנו להיכנס לקואליציה", המשיך ליברמן. "הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים, כל הניסיונות שלנו שיעזבו בשקט את כל הקשור לתחבורה ציבורית - מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למשא ומתן של כחול לבן ושל הליכוד ואמר כי "שתי המפלגות החליטו לא לעבוד ביחד, הם לא עושים וויתורים קטנים. כחול לבן רוצה להיות ראשונה וגם נתניהו לא מוותר. יש התעקשות לא מובנת, נתניהו היה יכול להגיד לכחול לבן 'תתחילו ואני אלך לבית משפט'".

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגשו הבוקר "בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה". לדברי אדלשטיין, "השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".