ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים - הייתי מצטרף לממשלת ימין

בריאיון לרדיו רק"ע אמר יו"ר ישראל ביתנו כי אם נתניהו היה מתגמש בנושאי דת ומדינה, הוא היה מצטרף לקואליציה של 63 ח"כים עם החרדים • אדלשטיין ודרעי נפגשו. "להוציא את המערכת מקיפאון"

זמן צפייה: 02:07

בדרך לבחירות 2020: יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה עושה ויתורים בנושא דת ומדינה, הוא היה מצטרף לקואליציה של 63 חברי כנסת עם החרדים. את הדברים אמר בריאיון לרדיו רק"ע. "אם נתניהו היה מוכן ללכת לוויתורים כלשהם בשביל ישראל ביתנו, היינו יכולים לעשות קואליציה יציבה של 63 חברי כנסת", אמר.

"כרגע המכשול הוא הרצון של נתניהו לא להיפרד מכל הגוף המשיחי-חרדי. זה כמו חתונה קתולית. לא יכול להיפרד. זה מה שמונע מישראל ביתנו להיכנס לקואליציה", המשיך ליברמן. "הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים, כל הניסיונות שלנו שיעזבו בשקט את כל הקשור לתחבורה ציבורית - מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער: "אלה שמשתלחים בי יודעים שאנחנו בטירוף מערכות"

אכזבה לנהגים: מחיר הדלק יעלה בארבע אגורות

"תפסיקו את ההתבוללות": חשד לפשע שנאה בג'לג'וליה

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

יו"ר ישראל ביתנו התייחס למשא ומתן של כחול לבן ושל הליכוד ואמר כי "שתי המפלגות החליטו לא לעבוד ביחד, הם לא עושים וויתורים קטנים. כחול לבן רוצה להיות ראשונה וגם נתניהו לא מוותר. יש התעקשות לא מובנת,
נתניהו היה יכול להגיד לכחול לבן 'תתחילו ואני אלך לבית משפט'".

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נפגשו הבוקר "בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה". לדברי אדלשטיין, "השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".

אריה דרעי ויולי אדלשטיין
אריה דרעי ויולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

השר דרעי אמר כי "אני שמח על היוזמה של אדלשטיין, לנסות למנוע בחירות מיותרות ולפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה. הציבור רוצה ממשלת אחדות רחבה והוא יעניש כל מי שיטרפד הקמה של ממשלה כזאת. בחירות נוספות כמוהן כאיבוד עצמי לדעת ואני מקווה שבימים שנותרו שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו ובני גנץ, יתגברו על המחלוקת ויקימו ממשלה טובה שתפעל למען עם ישראל".

מוקדם יותר היום התייחס בכיר הליכוד חבר הכנסת גדעון סער בריאיון ל"העולם הבוקר" לביקורות שנשמעות כלפיו בשל כוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד נתניהו ואמר כי "כל אלה שמשתלחים בי יודעים שאנחנו בטירוף מערכות, הם לא מתמודדים עניינית עם מה שאני אומר, אלא מנסים לפגוע בי. יש לי תמיכה רחבה בשטח הליכודי, שורה של ראשי רשויות הביעו תמיכה בי".

סער אף התייחס לאפשרות להליכה לבחירות שלישיות, ואמר: "זה אסון למשק ולחברה הישראלית. את המחיר של הבחירות הישירות הללו ישלמו אזרחי המדינה, בקיצוצים בשירותים חברתיים וכן במיסים. אני הצעתי פתרון שמטרתו למנוע את הטירוף הזה ולכן אני שלם עם עצמי, כי מה שאני עושה מונע מטובת המדינה והליכוד".

עוד המשיך וביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו על תוצאות הבחירות, ואמר: "במצב הנוכחי לא הקמנו ממשלה באפריל, לא עכשיו וגם אחרי בחירות שלישיות לא נצליח. לצערי ראש הממשלה לא יכול".