הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

על פי המתווה, שאותו מובילים השרים לוין ואלקין, רה"מ יכהן 4-3 חודשים בלבד - ואחריהם לא יישאר בממשלה. בכחול לבן מתקשים להכריע אם מדובר בהצעה אמיתית, ומתלבטים אם לקבלה

זמן צפייה: 01:21

מתווה בכירי הליכוד, שפורסם אתמול (רביעי) בחדשות 13, הופך רציני יותר ביממות האחרונות - לצד דיבורים הולכים ומתרבים על הליכה לבחירות שלישיות.

על פי ההצעה, שאותה מובילים השרים יריב לוין וזאב אלקין, נתניהו יכהן פרק זמן מקוצר מאוד - שלושה או ארבעה חודשים בלבד, ולאחר מכן לא יישאר בממשלה ויהפוך לחבר כנסת בלבד: ללא נבצרות, חברות בקבינט או תואר של ממלא מקום ראש הממשלה.

בכחול לבן מתקשים להכריע אם מדובר בהצעה אמיתית, ומתלבטים אם לקבלה - למרות שיעלון ולפיד דחו בתוקף כל ישיבה עם נתניהו. בליכוד אומרים כי בתום חודשי הכהונה של נתניהו יחליף את מקומו נציג הליכוד למשך השנתיים שתקבל המפלגה בשלטון, וגנץ לעת עתה לא מוכן לזה - אך נראה כי לא מדובר במחלוקת שלא ניתנת לפתרון.

עוד בחדשות 13:

ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים – הייתי מצטרף לממשלת ימין

סער: "אלה שמשתלחים בי יודעים שאנחנו בטירוף מערכות"

"כואב לי מה שעושים לו": קולות המפגינים בהפגנת התמיכה בנתניהו

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, במפגש עם ראשי מועצת יש״ע התייחס ראש הממשלה לפלונטר הפוליטי: "יש כאן הטעייה - מנסים לייחס לנו את חוסר הנכונות לממשלת אחדות, וזה הכול תירוצים. הם פשוט לא רוצים משום שלפיד לא רוצה שתקום ממשלה כזאת - הוא רוצה שתקום ממשלת שמאל, ממשלת מיעוט שבה יוכל לטעון לרוטציה, או שילכו לבחירות והוא יקבל רוטציה. הוא לא רוצה אחדות, לכן הם מחפשים תירוצים".

בתגובה, השיב לפיד לנתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "מתחיל להיות עצוב מה שקורה לביבי. הוא עושה הכול כדי לדחוף לבחירות ואז לא מבין למה אף אחד לא מאמין לו שהוא לא רוצה בחירות. הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות: ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים, שנאחז בכיסא בשביל אינטרס צר אישי".

אתמל, כאמור, הגיעה לידי כחול לבן הצעה מצד בכיר בליכוד, לפיה נתניהו יכהן כראש ממשלה שלושה חודשים בלבד – ולאחר מכן ימשיך את כהונתו כחבר כנסת. ההצעה הזאת לא מקובלת על נתניהו, אך אם יסכים לכך תעמוד מפלגת כחול לבן בפני דילמה אמיתית, מכיוון שאם תלך ישראל לבחירות נוספות, יכהן נתניהו כראש ממשלה עוד לפחות חמישה חודשים.

במקביל, נוצג מתווה להקמת ממשלת אחדות על ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפיו נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה, אך לזמן קצר בלבד. מתווה זה הוצג כבר בשבוע שעבר לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, אך זה סירב לתת את ברכתו להצעה – ככל הנראה במטרה לשמור על ניטרליות במגעים למשא ומתן הקואליציוני.

בליכוד החזירו את המתווה למדף, העבירו אותו מתיחת פנים קלה והציגו אותו פעם נוספת היום – בתור מתווה אדלשטיין. בכחול לבן נוטים לדחות את המתווה ומאמינים כי מדובר בפעולה נוספת שמטרתה להטיל על מפלגתו של גנץ את האחריות לסבב השלישי של הבחירות.