בזמן כנס של כחול לבן: ירי ברובה אוויר צעצוע בוצע לעבר פעילים

במהלך נאומו של יאיר לפיד עבר רכב בקרבת מקום - ממנו בוצע ירי כדורי פלסטיק לעבר הנוכחים. שתי פעילות נפצעו קל. המשטרה עיכבה לחקירה שני חשודים תושבי רחובות שטוענים כי מדובר במעשה קונדס

זמן צפייה: 00:23

ישראל בוחרת: במהלך נאום של חבר הכנסת יאיר לפיד, במסגרת כנס פעילי כחול לבן שהתקיים הערב (חמישי) ברחובות, בוצע ירי רובה אוויר צעצוע מרכב חולף לעבר הנוכחים במקום. כתוצאה מכך נפצעו קל שתי פעילות מטעם המפלגה ומטעם מ"מ ראש העיר זוהר בלום. כעבור זמן קצר עוכבו לחקירה שני תושבי רחובות בני 16 ו-26. כשהשוטרים הגיעו לחשודים, הם טענו כי עשו זאת בתור מעשה קונדס.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר לאחר האירוע ברחובות: "מדובר באירוע חמור של ירי מרובה אוויר שפגע בשני אנשים פגיעות מאוד קלות, אבל אני מציע שלא נטשטש את החומרה, נמתין לחקירת המשטרה לא נמהר להסיק מסקנות. אבל אי אפשר להתעלם מהמגמה החמורה יש כאן אירוע שמאיזו שהיא סיבה אנשים משתמשים ברובה אוויר או משהו כזה ואנחנו נפגעים מזה, שבוע שעבר אחרי סיור שלי בתא פעיל כחול לבן שהוא במקרה קרוב משפחה שלי הלך ברחוב והותקף אנשים מנבלים את הפה, ככה נראית הסתה. אני קורא לראש הממשלה לצאת בקולו למנוע כל אלימות כל התלהמות וכל פעולה שיש בה בכדי ליצור עימותים. יש לנו ויכוח פוליטי, אנחנו שייכים לאותה חברה, לאותה מדינה. אני מאוד מקווה לשמוע מהמשטרה שלא היה פה שום דבר יותר מהותי. ככה המגמה הזו מתחילה, ואנחנו זוכרים איך היא נגמרה פעם קודמת. צריך לעצור מיד כל היבט של אלימות מילולית או פיזית".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190829-2307' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ מגיב לתקרית רובה האוויר בכנס של כחול לבן' kid='1_wommwigf' duration='106'']

כדור פלסטיק שנמצא על ידי המשטרה
כדור פלסטיק שנמצא על ידי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

עוד בחדשות 13:

נשיא חברת החקירות ששכר גנץ: "טלפונים נחדרו, לא אנחנו הדלפנו"

גנץ: "שקט עד הבחירות תמורת כסף – זה הדיל של נתניהו עם חמאס"

טיבי: "אנחנו רוצים להשפיע, אך לא נשב בממשלת הגנרלים של גנץ"

יאיר לפיד מסר בתגובה לתקרית ברחובות: "לא ירתיעו אותנו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי המדינה מול האלימות וההסתה".

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, מסר בתגובה לאירוע: "אני מגנה כל גילוי של אלימות וחוסר סובלנות בעיר רחובות, העיר שמהווה דוגמא וסמל לחיים בהרמוניה של כל מנעד הקשת הפוליטית. אנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תעשה את עבודתה נאמנה בחקירת המקרה, ושולחים ברכת רפואה שלימה לפצועים".

ח"כ בועז טופורובסקי (כחול לבן) הגיב גם הוא לתקרית: "באמצע נאום של יאיר לפיד עצרה מכונית ונורו מרובה אוויר שלושה כדורים. שני כדורים פגעו בשתי פעילות שלנו, הן בסדר. המשכנו את האירוע וסיימנו אותו כמתוכנן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20190829-2330' autoplay='0' credit='' desc='בועז טופורובסקי מגיב לתקרית רובה האוויר' kid='1_chhc9nd1' duration='66'']

יאיר לפיד בכנס כחול לבן ברחובות
יאיר לפיד בכנס כחול לבן ברחובות | צילום: נטע גרינברג

המחנה הדמוקרטי בתגובה לאירוע הירי בכנס של מפלגת כחול לבן: "ההסתה שמגיעה מהצד הימני של המפה, בניצוחו של נתניהו כבר נתנה את אותותיה בנובמבר 95’ ומלווה אותנו עד היום. מי שחובר לגורמי ימין פשיסטי מלבה את האווירה שמולידה פשעי שנאה".