"זה פיקוח נפש": ניסיונות אחרונים לגרום לפרישת עוצמה יהודית

בימים האחרונים הגיעו לביתו של הרב דב ליאור, מנהיג המפלגה בירושלים, שלושה רבנים מטעם ימינה - שהפעילו עליו לחץ לסגת מהמרוץ: "למען ארץ ישראל - עליכם לפרוש מהתמודדות"

זמן צפייה: 01:01

בחירות 2019 - הסיבוב השני: עד הרגעים האחרונים נמשכים הניסיונת של ימינה והליכוד לגרום לעוצמה יהודית בכל זאת לוותר על התמודדות לכנסת. בימים האחרונים הגיעו לביתו של הרב דב ליאור, מנהיג עוצמה יהודית בירושלים, משלחת רבנים מטעם ימינה – שבאו לבדוק מה הסיכוי שיפורש.

שלושת הרבנים – הרב ולדמן, דוד דודקביץ' הרב של יצהר והרב חיים סמוטריץ', אביו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הפעילו על ליאור לחץ, וסמורטיץ' האב אף אמר: 'הבן שלי ייצג אתכם היטב בכנסת'. הרבנים אמרו לליאור: "אנחנו במצב של פיקוח נפש. אם תעלה ממשלת שמאל, ימי אוסלו יחזרו ויהיו פה הרוגים ברחובות. למען ארץ ישראל - עליכם לפרוש מהתמודדות".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שעות לפתיחת הקלפיות: המפתחות של נתניהו וגנץ לניצחון בבחירות

מלצר פסל אירוע של כחול לבן – גנץ המשיך לנאום

גנץ: "נתניהו רצה מלחמה כדי לדחות את הבחירות"; רה"מ: "תתבייש"

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

הרב דב ליאור הסביר מדוע המפלגה לא תפרוש, ובטקסט שפרסם כתב: "גם אם תעלה ממשלת שמאל זה לא פיקוח נפש. הליכוד הוא שפינה בעבר יישובים, והשמיים לא ייפלו אם נתניהו ירד מהשלטון". עוד נכתב כי "אנחנו נמצאים במלחמה על דמותה של המדינה - ובמלחמה לוקחים סיכונים".

לא ברור אם המפלגה אכן תצליח בסופו של דבר לעבור את אחוז החסימה. כך או כך, נראה כי עוצמה יהודית היא כאב ראש עצום עבור מפלגות הימין בכלל ועבור רה"מ נתניהו בפרט.