גנץ: "נתניהו רצה מלחמה כדי לדחות את הבחירות"; רה"מ: "תתבייש"

יו"ר כחול לבן התייחס לפרסום ב"הארץ" בדבר האפשרות לדחיית הבחירות בשל מבצע צבאי: "נתניהו מחק העמימות לצרכים פוליטיים". רה"מ: "נערכנו לכל תרחיש; גנץ עושה פוליטיקה מעניינים ביטחוניים"

זמן צפייה: 00:35

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (שני) לפרסום ב"הארץ" בדבר האפשרות שעלתה לדחיית הבחירות בשל יציאה למבצע צבאי, והצהיר: "נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים. עכשיו הוא איבד את זה, ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות. תסריט שמתאים לבית הקלפים ולא למדינת ישראל". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בתגובה, ראש הממשלה נתניהו הסביר: "התכוננו לכל תרחיש, כולל האפשרות שהג'יהאד האסלאמי וחמאס ישבשו את הבחירות בירי רקטות עלינו, והכנו תגובה חריפה. אבל אני אבחר את המועד לכניסה למערכה שהכנו, המועד הנכון ביותר - ולא דקה אחת קודם". עוד תקף נתניהו את יו"ר כחול לבן: "גנץ, אתה לא מתבייש לעשות פוליטיקה מענייני ביטחון? אתה מאשים אותי, ששומר בקפדנות על חיי חיילינו ואזרחינו? אתה, שהתגאת אחרי צוק איתן שסיכנת חיילי גולני למען פלסטינים? גנץ, תתבייש".

עוד בחדשות 13:

היועמ"ש ביקש לעדכן את מלצר: ישנה אפשרות למבצע צבאי

"נתניהו רצה תקיפה רחבה בעזה – אך נסוג אחרי שיחה עם היועמ"ש"

נתניהו בסרטון בו הוא מתייחס לגנץ
נתניהו בסרטון בו הוא מתייחס לגנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום מסרו גורמים המעורים בנושא כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא שביקש מראש המל"ל מאיר בן שבת לעדכן את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, באפשרות של דחיית הבחירות עקב מלחמה. זאת, בהמשך לפרסום בעיתון "הארץ", שדיווח כי בן שבת נפגש בשבוע שעבר עם מלצר והכין אותו לאפשרות שמבצע צבאי נרחב יוביל לכך שהבחירות לא יתקיימו במועדן המקורי.

בד בבד, פורסם ב"הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג בשבוע שעבר מפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה – לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי החלטה על יציאה לפעולה שעלולה להוביל למלחמה זקוקה לאישור הקבינט.

היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי מאיר שבת, יו''ר ועדת הבחירות המרכזית של הבחירות לכנסת ה-22 חנן מלצר
היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי מאיר שבת, יו''ר ועדת הבחירות המרכזית של הבחירות לכנסת ה-22 חנן מלצר | צילום: עמוס בן גרשום לע''מ, חיים צח

בשבוע שעבר, במהלך נאומו באשדוד, בוצע ירי טילים לעבר ישראל – וראש הממשלה אולץ על ידי שב"כ להפסיק את דבריו ולרדת מהבמה. בעקבות כך ספג ביקורת קשה מימין ומשמאל. לאחר שובו מהדרום, כינס נתניהו התייעצות דחופה בקריה עם בכירי מערכת הביטחון.

בשעות אותו הלילה תקף צה"ל מטרות רבות ברצועת עזה, אך לפי "הארץ" – נתניהו ביקש תקיפה נרחבת אף יותר. עם זאת, כאמור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזכיר לו את תיקון לחוק יסוד הממשלה, שהתקבל בעקבות מסקנות מבצע "צוק איתן", המחייב אישור קבינט לפעולה בקנה מידה נרחב.