"נתניהו רצה תקיפה רחבה בעזה - אך נסוג אחרי שיחה עם היועמ"ש"

עיתון "הארץ" דיווח כי רה"מ תכנן להוציא לפועל תגובה חריפה לירי לעבר אשדוד בזמן נאומו, אך הסתפק בתקיפה מוגבלת לאחר שמנדלבליט הבהיר כי עליו לכנס את הקבינט לשם כך

זמן צפייה: 04:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג בשבוע שעבר מפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה – לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי החלטה על יציאה לפעולה שעלולה להוביל למלחמה זקוקה לאישור הקבינט. כך פורסם הבוקר (שני) ב"הארץ".

בשבוע שעבר, במהלך נאומו באשדוד, בוצע ירי טילים לעבר ישראל – וראש הממשלה אולץ על ידי שב"כ להפסיק את דבריו ולרדת מהבמה. בעקבות כך ספג ביקורת קשה מימין ומשמאל. לאחר שובו מהדרום, כינס נתניהו התייעצות דחופה בקריה עם בכירי מערכת הביטחון.

בשעות אותו הלילה תקף צה"ל מטרות רבות ברצועת עזה, אך לפי "הארץ" – נתניהו ביקש תקיפה נרחבת אף יותר. עם זאת, כאמור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזכיר לו את תיקון לחוק יסוד הממשלה, שהתקבל בעקבות מסקנות מבצע "צוק איתן", המחייב אישור קבינט לפעולה בקנה מידה נרחב.

עוד בחדשות 13:

רקטות נורו לאשדוד ואשקלון: רה"מ הורד מהבמה בעת נאום • תיעוד

נתניהו: "כנראה שלא תהיה ברירה אלא לצאת למערכה רחבה בעזה"

בתגובה לירי הרקטות – חיל האוויר תקף בצפון הרצועה

רה''מ בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

ביום שלישי שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. האזעקה הופעלה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק וראש הממשלה הורד מהבמה על ידי מאבטחי שב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. הסרטון שבו נראה נתניהו מתפנה מהאולם הוסר מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן היה גם הוא בכנס בחירות בעיר. "בסיום מפגש עם פעילים באשדוד נשמעה אזעקת צבע אדום וכמו כל הנוכחים נאלצתי לעזוב את מקום האירוע. אני עדיין באשדוד ואני מחזק את ידי התושבים על יכולת העמידה שהם מפגינים מול איומי הטרור. האירוע של היום מוכיח שמדיניות נתניהו, שמשמעותה כניעה לטרור פשטה את הרגל".

נפתלי בנט, בכיר רשימת ימינה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ראש ממשלה מורד מהבמה באמצע נאום כי יורים עליו טילים זוהי השפלה לאומית. חמאס הפסיק לפחד מישראל. בטחון ישראל יוחזר על ידי ראשי חמאס מחוסלים ולא מסיבות עיתונאים".

בנימין נתניהו מפונה מהבמה
נתניהו מפונה מהבמה באשדוד במהלך ירי הרקטות, השבוע | צילום: חדשות 13

כאמור, בשבוע שעבר תקף צה"ל כמה יעדי טרור במתחם צבאי של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה, זאת, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל אתמול. במקביל, תושבים דיווחו על ירי מקלעים לעבר מטוסי חיל האוויר. במהלך התקיפות נשמעו שתי התרעות צבע אדום, ומאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעות שווא. עוד נמסר כי כיפת ברזל ביצעה ניסיון יירוט שלא לצורך.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "קודס נט", עדי ראייה שהיו סמוך למקום התקיפה של צה"ל ציינו כי מטוסי קרב השמידו את המתקן שהותקף לחלוטין. לא דווח על נפגעים מהצד הפלסטיני.

מוקדם יותר אתמול נשמעו אזעקות שווא באזור התעשייה הדרומי באשקלון וכן במושב מבקיעים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, צה"ל עצר שני חשודים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשודים נתפסו שלושה סכינים ושני קאטרים והם הועברו לחקירה.