היועמ"ש ביקש לעדכן את מלצר: ישנה אפשרות למבצע צבאי

"הארץ" דיווח כי ראש המל"ל הכין את ראש ועדת הבחירות המרכזית לאפשרות של דחיית הבחירות עקב מלחמה. זאת, בהמשך לדיווח על כך שרה"מ רצה בתקיפה רחבה בעזה - אך נסוג אחרי שיחה עם מנדלבליט

זמן צפייה: 02:51

גורמים המעורים בנושא מסרו היום (שני) כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא שביקש מראש המל"ל מאיר בן שבת לעדכן את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, באפשרות של דחיית הבחירות עקב מלחמה. זאת, בהמשך לפרסום בעיתון "הארץ", שדיווח כי בן שבת נפגש בשבוע שעבר עם מלצר והכין אותו לאפשרות שמבצע צבאי נרחב יוביל לכך שהבחירות לא יתקיימו במועדן המקורי.

בתגובה לפרסום, כתב יו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו מחק את העמימות לצרכים פוליטיים. עכשיו הוא איבד את זה ורצה לגרור אותנו למלחמה כדי לדחות את הבחירות. תסריט שמתאים לבית הקלפים ולא למדינת ישראל".

מוקדם יותר היום פורסם ב"הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נסוג בשבוע שעבר מפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה – לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי החלטה על יציאה לפעולה שעלולה להוביל למלחמה זקוקה לאישור הקבינט.

עוד בחדשות 13:

"נתניהו רצה תקיפה רחבה בעזה – אך נסוג אחרי שיחה עם היועמ"ש"

נתניהו: "לא נעקור יישובים, אם אצטרך – אגיד לטראמפ 'לא'"

סגר יוטל בשטחים, שוטרים יוצבו בקלפיות: היערכות ליום הבחירות

מאיר בן שבת
מאיר בן שבת | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בשבוע שעבר, במהלך נאומו באשדוד, בוצע ירי טילים לעבר ישראל – וראש הממשלה אולץ על ידי שב"כ להפסיק את דבריו ולרדת מהבמה. בעקבות כך ספג ביקורת קשה מימין ומשמאל. לאחר שובו מהדרום, כינס נתניהו התייעצות דחופה בקריה עם בכירי מערכת הביטחון.

בשעות אותו הלילה תקף צה"ל מטרות רבות ברצועת עזה, אך לפי "הארץ" – נתניהו ביקש תקיפה נרחבת אף יותר. עם זאת, כאמור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הזכיר לו את תיקון לחוק יסוד הממשלה, שהתקבל בעקבות מסקנות מבצע "צוק איתן", המחייב אישור קבינט לפעולה בקנה מידה נרחב.

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

ביום שלישי שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. האזעקה הופעלה בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק וראש הממשלה הורד מהבמה על ידי מאבטחי שב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. הסרטון שבו נראה נתניהו מתפנה מהאולם הוסר מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.