לאחר שאושרה מועמדותם: העליון דן בריצת חברי עוצמה יהודית

בית המשפט העליון דן בערעור שהוגש נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית, שלא פסלה את איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מהשתתפות בבחירות לכנסת. גופשטיין: "המשחק מכור מראש"

זמן צפייה: 02:08

ישראל בוחרת: בית המשפט העליון דן הבוקר (חמישי) בערעור שהוגש נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית להתיר את ריצתם לכנסת של חברי עוצמה יהודית - איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. כמו כן, ידון העליון בריצת מפלגת עוצמה יהודית וכן בהתמודדות הרשימה המשותפת.

גופשטיין הודיע כי יחרים את הדיון בבית המשפט העליון, אך עורך דין מטעמו הגיע למקום. "המשחק מכור מראש", טען גופשטיין, "אין לי ציפיות גדולות ממי שהכשיר את מי שתומך ברצח חיילי צה"ל, ומנגד פסל את אוהב ישראל מיכאל בן ארי. לכן, אין לי כוונה להיות שותף להצגה. השופטים פסקו את הדין עוד לפני הדיון. כל הפעילות שלי היא אך ורק למניעת התבוללות. היא לא גזענות, אלא יהדות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר אישור ריצת "עוצמה יהודית": נדחו העתירות לפסילת חבריה

נציג העבודה נעדר מההצבעה – "עוצמה יהודית" לא נפסלה

"סכנה לחברה הישראלית": דיון סוער בכנסת על פסילת עוצמה יהודית

מרזל, גופשטיין ובן גביר
מרזל, גופשטיין ובן גביר | צילום: רויטרס

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) כתבה בחשבון הטוויטר שלה לקראת הדיון כי "מבחינתנו אין שאלה: לחבורה הגזענית של עוצמה יהודית אין מקום בהיכל הדמוקרטיה הישראלית. מי שחותר תחת הדמוקרטיה לא יקבל את הזכות לעשות זאת מבפנים".

גם יו"ר מרצ תמר זנדברג כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אין מקום לכהניסטים בכנסת"


בשבוע שעבר, כאמור, אישרה ועדת הבחירות המרכזית בתום הצבעה את ריצתם לכנסת של חברי המפלגה. זאת, בניגוד לעמדת היועמ"ש שפורסמה לראשונה בחדשות 13, שביקש לפסול את מרזל וגופשטיין.

מוקדם יותר באותו היום הכריעה ועדת הבחירות כי מועמדותה של רשימת "עוצמה יהודית" לא תיפסל - והיא תוכל להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת. זאת, לאחר שההצבעה בדבר פסילתם הסתיימה בתיקו, בשל היעדרות נציג מפלגת העבודה מהדיון.

ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית
ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית | צילום: ערוץ הכנסת

במהלך הדיון אמר איתמר בן גביר: "ביום שני אמרו לי תפתח מהר את ערוץ 13, תראה מה שקורה. הייתה הדלפה של היועמ"ש ופרקליט המדינה, שמספרים עוד לפני שהם שמעו אותנו, שעמדתו של מנדלבליט תהיה לפסול את מרזל וגופשטיין. ככה מפילים שלטון במדינת ישראל. גם הם יודעים שבלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית. היום זה אנחנו, מחר זה נתניהו - ומחרתיים זה כל אחד מכם. שלטון לא מפילים בצורה כזאת, זה מביך וזה לא משפטי".

במהלך הדיון סערו הרוחות, כשסתיו שפיר סירבה לרדת מדוכן הנאומים, עד שלבסוף התבקשה על ידי יו"ר הוועדה לרדת מהדוכן. שפיר אמרה בנאומה: "כשפוסלים אותם הם שולחים מישהו אחר, מי שחושף את פרצופם האמיתי מאוים בתביעות דיבה ומי שמעז לעמוד ולהתנגד להם - מאיימים על חייו כדי שלא יעז להתנגד בפעם הבאה. האיום המוחשי והקשה ביותר הוא לא על איש או אישה, אלא מעל ראשה של הדמוקרטיה הישראלית ועל ביטחונם של אזרחי ישראל כולם".

ברוך מרזל אמר בדיון כי "לא תמיד אמרתי דברים נכונים, ויש דברים שאני לא מתכוון אליהם ולא חושב אותם ואני צריך לחזור מהם. אני בהחלט לא רואה את הערבים כמקשה אחת, אפילו בחברון אני מכיר ערבים שלא אויבים שלנו, שמוכנים שנחיה איתם". את הדברים אמר לאחר שעומת עם אמירתו בריאיון, לפיה "עד עכשיו לא הגעתי לאחוז אחד של ערבים הנאמנים למדינה".