נציג העבודה נעדר מההצבעה - "עוצמה יהודית" לא נפסלה

בשל ההיעדרות, ההצבעה הסתיימה בתיקו - ובכך אושרה ריצת הרשימה לכנסת. בהמשך תתקיים הצבעה פרטנית בדבר פסילת מועמדותם של חברי המפלגה. תגובת העבודה: "טעות אנוש - נדרוש פסילת הרשימה"

זמן צפייה: 04:22

ועדת הבחירות המרכזית הכריעה היום (רביעי) כי מועמדותה של רשימת "עוצמה יהודית" לא תיפסל - והיא תוכל להשתתף בבחירות הקרובות לכנסת. זאת, לאחר שההצבעה בדבר פסילתם הסתיימה בתיקו, בשל היעדרות נציג מפלגת העבודה מהדיון. החלטת הוועדה אינה סופית, וצפויות עתירות לבג"ץ שיכריעו בסופו של דבר את ההחלטה.

בהמשך צפויה להתקיים בוועדה הצבעה פרטנית בדבר פסילת מועמדותם של חברי המפלגה איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. במהלך הדיון סירב גופשטיין לחזור בו מאמירותיו ולהביע חרטה, ועל כן סביר כי ייפסל. מרזל, עם זאת, התבטא באופן מתון יותר.

ממפלגת העבודה נמסר: "עקב טעות אנוש, נציג אחד מתוך שניים של מפלגת העבודה לא נכח באולם בעת ההצבעה, ולכן היה שוויון בהצבעה. הנושא נבדק ע"י מטה הבחירות של המפלגה. מחר בבוקר תגיש מפלגת העבודה לביהמ״ש העליון דרישה לפסול את המפלגה הגזענית של איתמר בן גביר".

עוד בחדשות 13:

היועמ"ש יבקש מוועדת הבחירות לפסול את מרזל וגופשטיין

"סכנה לחברה הישראלית": דיון סוער בכנסת על פסילת עוצמה יהודית

היועמ"ש המליץ לפסול את מרזל וגופשטיין, אך לא את עוצמה יהודית

יו''ר ועדת הבחירות חנן מלצר בטקס העברת תוצאות הבחירות
יו''ר ועדת הבחירות חנן מלצר | צילום: החדשות 13

בכיר כחול לבן, יאיר לפיד, התייחס לתוצאות ההצבעה: "מה שקורה בוועדת הבחירות המרכזית זו שערורייה. יש רוב לפסילה של הגזענים מעוצמה יהודית, אבל הנציג של מפלגת העבודה לא נמצא בסביבה. אם הגזענות תהיה בכנסת - מפלגת העבודה תהיה האשמה העיקרית".

גם במחנה הדמוקרטי הגיבו להיעדרות נציג העבודה מהדיון: "הדיל הושלם: לוי, פרץ ושמולי עמוק בגוש הימין. מפלגת העבודה ביצעה גט כריתות מבוחריה שמתנגדים לכהניסטים, שמתנגדים לגזענות, שנלחמים נגד כוחות האופל שבחברה הישראלית. כל נאום הסתה של בן גביר בכנסת הוא אשמתם הישירה של אורלי לוי אבקסיס, עמיר פרץ ואיציק שמולי - הם הכניסו היום לכנסת את האיש שהגיע לאוטו של רה"מ יצחק רבין ואיים שיגיעו גם אליו".

ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית
ברוך מרזל בוועדת הבחירות המרכזית | צילום: ערוץ הכנסת

במהלך הדיון אמר איתמר בן גביר: "ביום שני אמרו לי תפתח מהר את ערוץ 13, תראה מה שקורה. הייתה הדלפה של היועמ"ש ופרקליט המדינה, שמספרים עוד לפני שהם שמעו אותנו, שעמדתו של מנדלבליט תהיה לפסול את מרזל וגופשטיין. ככה מפילים שלטון במדינת ישראל. גם הם יודעים שבלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית. היום זה אנחנו, מחר זה נתניהו - ומחרתיים זה כל אחד מכם. שלטון לא מפילים בצורה כזאת, זה מביך וזה לא משפטי".

במהלך הדיון סערו הרוחות, כשסתיו שפיר סירבה לרדת מדוכן הנאומים, עד שלבסוף התבקשה על ידי יו"ר הוועדה לרדת מהדוכן. שפיר אמרה בנאומה: "כשפוסלים אותם הם שולחים מישהו אחר, מי שחושף את פרצופם האמיתי מאוים בתביעות דיבה ומי שמעז לעמוד ולהתנגד להם - מאיימים על חייו כדי שלא יעז להתנגד בפעם הבאה. האיום המוחשי והקשה ביותר הוא לא על איש או אישה, אלא מעל ראשה של הדמוקרטיה הישראלית ועל ביטחונם של אזרחי ישראל כולם".

ברוך מרזל אמר בדיון כי "לא תמיד אמרתי דברים נכונים, ויש דברים שאני לא מתכוון אליהם ולא חושב אותם ואני צריך לחזור מהם. אני בהחלט לא רואה את הערבים כמקשה אחת, אפילו בחברון אני מכיר ערבים שלא אויבים שלנו, שמוכנים שנחיה איתם". את הדברים אמר לאחר שעומת עם אמירתו בריאיון, לפיה "עד עכשיו לא הגעתי לאחוז אחד של ערבים הנאמנים למדינה".