עוצמה יהודית הודיעה לרב פרץ: מפרקים את השותפות אתכם

אנשי המפלגה שלחו מכתב ליו"ר הבית היהודי ובו הסבירו את הסיבה הפיצול: "לא זכינו ליחס הוגן - אתה וגורמים אחרים השתמשתם בנו וזרקתם אותנו. פועלים למען חיבורים אחרים לחיזוק הימין"

זמן צפייה: 00:28

בחירות 2019 - הסיבוב השני: מפלגת עוצמה יהודית הודיעה הבוקר (שלישי) ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, על הפסקת השותפות בין המפלגות, לאור ההתנהלות של פרץ ואנשי הבית היהודי. במכתב שנשלח מטעם המפלגה לפרץ נכתב: "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן, וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים אותנו. אנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

עוד נכתב כי "כפי שאתה יודע היטב וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן - היה מאפשר הקמת ממשלת ימין. חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים, לצערנו, ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה. תחילה, היו גורמים שהודיעו כי לא יקיימו את החוק הנורווגי ויפרו את ההסכם. לאחר מכן, עדכנו אותם גורמים כי 'יואילו בטובם' לקיים את החוק, אך כספי המפלגה של עוצמה יהודית יישללו לטובת הבית היהודי – צעד שמעבר להיותו בלתי חוקי, גם אינו מוסרי".

"כאשר נקבע שיש בחירות, התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה יהודית. כל יום שמענו תדרוך אחר והשמצה אחרת, ואם לא די באלה, אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדוייקת להתנהלות זו היא כפיות טובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הבוקר: פסגת יועצי הביטחון הלאומי של ישראל, רוסיה וארה"ב

"ברוך הבא לבחריין": מסעו של שליח חדשות 13 לוועידה הכלכלית

טראמפ הבין: סנקציות כלכליות עדיפות על תקיפת מטוסים • פרשנות

בעוצמה יהודית דרשו בשבוע שעבר מהשרים הטריים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' להתפטר מיד מהכנסת, זאת על מנת להכניס לכנסת את איתמר בן גביר, תלמידו של כהנא הנמצא במקום השביעי במפלגה.

על פי ההסכם הפנימי בין המפלגות, בן גביר אכן היה אמור להיכנס לכנסת במידה ואיחוד מפלגות הימין לא תקבל שבעה מנדטים, כפי שקרה. לטענת פרץ, ההסכם היה רלוונטי לכנסת ה-21 וכעת כבר לא תקף. סמוטריץ' לעומתו דווקא מכיר בהסכם ובוחן משפטית את האפשרות להתפטר מהכנסת כדי לאפשר את כניסתו של בן גביר. מלשכתו של פרץ נמסר כי "לא התקבלה אצלנו שום פנייה רשמית".

עוד כתבות בנושא >>

פרץ מונה לשר החינוך – סמוטריץ' לשר התחבורה וחבר בקבינט

סמוטריץ': "לא להוט להתמנות לשר בממשלת מעבר"

ליברמן: "נכפה ממשלת חירום עם הליכוד וכחול לבן – ללא החרדים"

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

המתיחות בין הצדדים הורגשה כבר בשבוע לפני כן, כאשר בעוצמה יהודית הבהירו כי הם רוצים שיהיה נציג מטעמם בכנסת - גם אם זה רק לשלושה חודשים הקרובים. גורמים בסיעה הביעו כעס על הרב פרץ העומד בראש המפלגה וטוענים כי "זו אינה מנהיגות, אנו מצפים ממנו ליותר".

גורמים במפלגה מתחו ביקורת על יו"ר הבית היהודי וטענו: "פרץ אינו מקיים את חלקו בהסכם עמנו, במקום לנסות ליישם את ההסכם - הוא מתעלם ממנו. הרב רפי פרץ מתחיל לאכזב אותנו. שכבנו בשבילו על הגדר, בזכותנו הוא נכנס לכנסת כפי שהוא העיד בעצמו, ובנסיבות אלו מצופה ממנו להסתפק בתפקיד שר החינוך שהוא תפקיד חשוב ביותר, ולאפשר לאיתמר בן גביר להיות חבר כנסת".

הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש
הרב רפי פרץ, שר החינוך החדש | צילום: חדשות 13

"בזכות ההסכם הרב רפי הפך להיות שר, חבר בקבינט, הבית היהודי עם ארבעה חברי כנסת, נתון שהוא מעבר לכל פרופורציה ביחס לכמות המצביעים שהבית היהודי הביאה, ולמרות זאת הוא מתעלם מהפניות", ציין גורם מהמפלגה, והוסיף כי "זו לא דרך ארץ וזו אינה דרכה של הציונות הדתית". ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה כי "איתמר בן גביר בלחץ כי הביא תוצאות נמוכות בבחירות ולא סיפק את הסחורה מבחינת קולות".