מבלי לברר ההאשמות: סיפורו של פעיל מרצ שנטען כי תקף מינית

היועץ הפוליטי לשעבר במפלגה הואשם בהטרדה מינית על ידי בחורה שעמה ניהל מערכת יחסים. כעת, מתנהלים נגדו מהלכים אגרסיביים מתוך מפלגתו - מבלי שנחקרו עובדות המקרה, שברנע מכחיש מכל וכל

זמן צפייה: 52:01

נמרוד ברנע, פעיל מרכזי במפלגת מרצ, מצא עצמו לפני מספר חודשים תחת מתקפה ברשת בה נטען כי הוא פגע מינית במספר נשים. תוך ימים הפך ברנע ל"אנס" ו"עבריין מין", זאת מבלי שהוגשה נגדו תלונה למשטרה ומבלי שנעשה ניסיון אמיתי לברר את ההאשמות נגדו. צוות "המקור" יוצא בעקבות הפרשה, וחשף הקלטות מזמן אמת, מרגע התלונה הראשונה דרך הלינץ' שנעשה ברשת, ראיונות עם המעורבים בפרשה שמדברים לראשונה וראשי מרצ שטיפלו בפרשה.

כאמור, ברנע קיבל טלפון מאלישבע פלדמן, בחורה עמה היה בעבר במערכת יחסים מינית. בשיחה האשימה אותו כי פגע בה, ואיימה עליו: "אתה בדרך לסיום הקריירה הפוליטית שלך. אתה בן אדם אלים, רע, מסוכן. זה יהיה הסוף שלך בשמאל, זה יהיה הסוף שלך במעגלים החברתיים ואני אדאג לזה".

נמרוד ברנע
נמרוד ברנע | צילום: חדשות 13

כמו כן אמרה פלדמן באחת השיחות הראשונות לברנע כי היא "לא היחידה", וכי נפגשה עם מתלוננת נוספת. עוד אומרת לברנע כי "התיקון יהיה שתעזוב את מרצ".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"שוחד על חייה של ילדה": גרסת הנאשמים בהריגתה של טוהר דוד

"המקור": הנאשמים בהריגת החיילת במסיבת הטבע מדברים לראשונה

חמישי ב"המקור": כך פעל סגן שר הבריאות ליצמן למען עברייני מין

ברנע טוען בתוקף לחפותו. "מוצבות לי שתי אפשרויות. אופציה ראשונה, לעזוב את מרצ ואת הפוליטיקה לצמיתות. אפשרות שנייה, שיהרסו לי את החיים, יהרסו אותי במרצ, בשמאל, בכל מעגלי החיים הרלוונטיים שלי, יהרסו את השם הטוב שלי ואני לא אוכל להשתקם מזה".

בעקבות הטענות על התקיפה המינית, יו"ר המפלגה תמר זנדברג, בתמיכת ח"כ מיכל רוזין, ביטלה ישיבת הנהלה משום שברנע הגיע אליה, קראה לו להשעות עצמו מהמפלגה עד לבירור מלא ואף הורתה לקיים בדיקה נגדו.

זנדברג אמרה כי "אני חושבת שהתביעה, לא זאת ולא אף אחד מהתביעות שסביב העניין הזה, הן הדרך לפתור את הסוגיה הזאת, מההיכרות שלי". לטענתה של ח"כ רוזין, "יש תופעה קשה מאוד של ניסיון להלך אימים על נפגעות תקיפה מינית והסובבים אותן כדי שהן יפחדו להמשיך בהליך. זה היה ניסיון כזה, ואני חושבת שהוא צלח".