"שוחד על חייה של ילדה": גרסת הנאשמים בהריגתה של טוהר דוד

תחקיר "המקור", שישודר הערב, יציג שחזור מקיף של שלוש שעות הקריטיות, שבהן החיילת בת ה-19 לא פונתה לבית החולים. "אמרו שאם ייסע איתה לבד, הוא יסתבך בצרות ויחשבו שהוא אנס אותה"

זמן צפייה: 02:48

טוהר דוד, חיילת בת 19, התמוטטה ומתה לפני שנתיים במסיבת טבע. במשך שעות היא שכבה מחוסרת הכרה במתחם האירוע בעוד המסיבה המשיכה כרגיל ופינויה הרפואי התעכב. תחקיר "המקור" מציג שיחזור מקיף של השעות הדרמטיות ולראשונה את גרסאות הנאשמים – מארגן המסיבה והכרטיסן שמואשמים בהריגתה.

ב-9:00 בבוקר, כשלוש שעות אחרי שטוהר התמוטטה ושכבה מעולפת בטנדר, אחד הבליינים בא לפנות אותה – אך הוא לא הצליח. "יהודה אמר לי, חייבים לעשות עם זה משהו", סיפר עמרי חיון המואשם בהריגתה. "הוא ראה אותי יושב איתה הרבה זמן, הוא חשב שאני חלק מזה. אמרתי לו, 'יהודה, אתה צודק, אלה מפגרים לגמרי. בוא ניקח אותה". יהודה שם טוב אמר: "התחילו להלחיץ אותי, 'היא תמות לך באוטו'".

עומרי חיון, מואשם בהריגת טוהר דוד
עומרי חיון, מואשם בהריגת טוהר דוד | צילום: חדשות 13

לאון בגיו, שמואשם גם הוא בהריגתה של טוהר, סיפר כי "בסופו של דבר, אף אחד לא שכב עליה ואמר 'אל תפנו'. תאמינו לי, אם מישהו בא עם האוטו. אין סיבה לא לפנות אותה".

אביגיל פומרנצב, שהשתתפה במסיבת הטבע, חיזקה את דבריהם של חיון ושם טוב, כי לא נתנו להם לפנות את טוהר. "הוא ממש רצה לעשות את זה, אבל אף אחד לא הסכים לו. הם אמרו שאסור שהוא ייסע איתה לבד, גם בשביל שלא יסתבך בצורת, כאילו שהוא זה שהביא לה את זה, וגם בגלל שלא יחשבו שהוא אנס אותה. הם התחילו להמציא תירוצים שהלחיצו אפילו אותי". עוד הוסיפה: "הם אמרו לי שעם כל הכוונה הטובה שלו, אז עכשיו הוא יהיה חזק בסצנה ועכשיו יהיו לו חינמים וידאגו לו לשתייה. אשכרה שוחד על חייה של ילדה".

טוהר דוד
טוהר דוד | צילום: באדיבות המשפחה

לבסוף, חיון הסביר מדוע בכל זאת לא פינה את טוהר: "הבנתי שזה אידיוט וזה מסומם, ועד שתגיע העזרה אני אשגיח שלא יקרה משהו".

התחקיר המלא ישודר הערב (חמישי) בשעה 21:15