"המקור": הנאשמים בהריגת החיילת במסיבת הטבע מדברים לראשונה

תחקיר "המקור" משחזר את ארבע וחצי השעות הקריטיות, שבהן טוהר דוד בת ה-19 שכבה מעולפת ולא נקלחה לבית החולים. "אמרו לו שאם ייסע איתה לבד, יחשבו שהוא אנס אותה"

זמן צפייה: 49:40

טוהר דוד, חיילת בת 19, התמוטטה ומתה לפני שנתיים במסיבת טבע שהתקיימה ליד להבים. במשך ארבע וחצי שעות היא שכבה מחוסרת הכרה במתחם האירוע בעוד שהמסיבה המשיכה כרגיל ופינויה הרפואי התעכב. תחקיר "המקור" הציג שיחזור מקיף של השעות הדרמטיות ולראשונה את גרסאות הנאשמים – שני מארגני המסיבה והכרטיסן עמרי חיון, סטודנט לרפואת שיניים ומתנדב מד"א לשעבר, שמואשמים בהריגתה.

ב-9:00 בבוקר, כשלוש שעות אחרי שטוהר התמוטטה ושכבה מעולפת בטנדר, אחד הבליינים התכוון לפנות אותה – אך הוא לא הצליח. "יהודה אמר לי, חייבים לעשות עם זה משהו", סיפר עמרי חיון, הכרטיסן המואשם בהריגתה. "הוא ראה אותי יושב איתה הרבה זמן, הוא חשב שאני חלק מזה. אמרתי לו, 'יהודה, אתה צודק, אלה מפגרים לגמרי. בוא ניקח אותה". יהודה שם טוב אמר: "התחילו להלחיץ אותי, 'היא תמות לך באוטו'".

כתבות נוספות בחדשות 13:

האזרח הסיני הבודד מול הטנק בכיכר: מה קרה מאז הטבח בטיאננמן?

היועמ"ש סירב לבקשת נתניהו לדחייה נוספת של מועד השימוע

ההטרדה של מיילי סיירוס: הותקפה באמצע הרחוב - מול המצלמות

עומרי חיון, מואשם בהריגת טוהר דוד
עומרי חיון, מואשם בהריגת טוהר דוד | צילום: חדשות 13

לאון בגיו, שמואשם גם הוא בהריגתה של טוהר, סיפר כי "בסופו של דבר, אף אחד לא שכב עליה ואמר 'אל תפנו'. תאמינו לי, אם מישהו בא עם האוטו, אין סיבה לא לפנות אותה".

אביגיל פומרנצב, שהשתתפה גם היא במסיבת הטבע, חיזקה את דבריהם של חיון ושם טוב, כי לא נתנו להם לפנות את טוהר. "הוא ממש רצה לעשות את זה, אבל אף אחד לא הסכים לו. הם אמרו שאסור שהוא ייסע איתה לבד, גם בשביל שלא יסתבך בצרות, כאילו שהוא זה שהביא לה את זה, וגם בגלל שלא יחשבו שהוא אנס אותה. הם התחילו להמציא תירוצים שהלחיצו אפילו אותי". לדבריה, "הם אמרו לי שעם כל הכוונה הטובה שלו, אז עכשיו הוא יהיה חזק בסצנה ועכשיו יהיו לו חינמים וידאגו לו לשתייה. אשכרה שוחד על חייה של ילדה".

טוהר דוד
טוהר דוד | צילום: באדיבות המשפחה

לבסוף, חיון הסביר מדוע בכל זאת לא פינה את טוהר: "הבנתי שזה אידיוט וזה מסומם, ועד שתגיע העזרה אני אשגיח שלא יקרה משהו".

תגובות

מטעמו של שלמה פרשל, שהיה מעורב בארגון המסיבה, נמסר כי "אין בחומרי החקירה שנאספו בתיק זה כל עדות לכך ששלמה היה מעורב בשיהוי בפינוייה של המנוחה".עוד נאמר כי "מעורבותו באירועים היתה שולית וצדדית וכי כלל לא היה נוכח באזור בזמנים הרלוונטיים.בשום אופן, שלמה לא ניסה למנוע את פינויה ובוודאי שמניעים כלכליים לא היוו שיקול"

גם מטעמה של פרקליטות מחוז דרום נמסרה תגובה, ונאמר כי "לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של חומר הראיות ושקילת הטענות שעלו בשימוע,  סברה הפרקליטות שיש די ראיות להעמדתם של שלושת הנאשמים לדין בגין הריגתה של טוהר דוד ז"ל". עוד נמסר, כי "ביחס לעמרי חיון, הראיות הצביעו על אחריותו למותה הטראגי של טוהר מעבר לעובד רגיל במסיבה ולכן, בניגוד לעובדים אחרים שנכחו באירוע, הוגש נגדו כתב אישום".