גנץ על חקירת ההדלפות: "לא היו ולא יהיו פיצולים בכחול לבן"

יו"ר המפלגה התייחס לדיווחים על חברת החקירות ששכר לאיתור מדליפים, והכחיש כי ישנם סכסוכים בין ראשי המפלגה: "יש גורמים פוליטיים שרוצים לשבש את הפעילות שלנו, עשינו צעדים נורמליים"

זמן צפייה: 04:04

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (ראשון) בכנס המטה הירוק של כחול לבן לדיווחים אודות חברת החקירות שנשכרה לאיתור מדליפים: "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בתוך כחול לבן. בהקשר זה, לא היה ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן בין מרכיביה השונים שחלקים מכולם יושבים כאן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו ואנחנו בסך הכל עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה - לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי גנץ מידר את שותפיו הבכירים למפלגה - יאיר לפיד וגבי אשכנזי, מההחלטה לשכור משרד חקירות במטרה לאתר מדליפים. זאת, כאמור, לאחר שכחול לבן אישרה אתמול את הידיעה על כך שבכיריה שכרו חברת חקירות. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ מתנער מהסרטון של לפיד: "עלינו לאמץ סגנון שונה מנתניהו"

החרדים נגד קמפיין כחול לבן: "אנטישמיות וחציית קו אדום"

גנץ מידר את לפיד ואשכנזי מההחלטה לשכור משרד חקירות

בני גנץ | צילום: חדשות 13

החברה ששכרה המפלגה, CGI שמה, עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד.

הניסיון לאתר מדליפים בשורות המפלגה נובע ממספר מקרים במערכת הבחירות הקודמת ובאחרונה שבהם הגיע לידי התקשורת מידע מדיונים ומישיבות מתוך פורומים סגורים של המפלגה.

בין ההדלפות ממערכת הבחירות הקודמת, היו הקלטות שהגיעו לידי חדשות 13, בהן נשמע גנץ לא שולל ישיבה לצד נתניהו, על אף שהצהיר פעמים רבות כי לא יישב בממשלתו של נתניהו. "יהיה לו שימוע ביולי והשימוע הזה הולך לכתב אישום. אני לא יכול לשבת איתו אחרי שיש לו כתב אישום אחרי שימוע, זה יהיה מטורף לחלוטין", נשמע גנץ בהקלטות.

C80484f5 A5a8 460e B6fe 63a784
בני גנץ לצד חברי מפלגתו בוגי יעלון, מיקי חיימוביץ' ויואב סגלוביץ' | צילום: חדשות 13

"נגיד שהוא ינצח את הבחירות, שבוע אחרי זה טראמפ שם תוכנית ועם ישראל מסתכל על בני גנץ ואומר 'בוא נאתרג את הנתניהו הזה' כי אחרת סמוטריץ' יהרוג לנו את האופציה האחרונה לעשות משהו. אז כשאני אגיע לרגע הזה, אני צריך לראות. ואז אני אגיד לנתניהו 'סליחה, זה בלי סמוטריץ', זה בלי זה, זה בלי זה, זה כחול לבן-ליכוד, בוא נדבר. ממשלת אחדות בין כחול לבן לבין ליכוד. אתה, מהיום שמתחיל המשפט שלך, נכנס לנבצרות של חודשיים עד שהמשפט שלך נגמר, לא יודע בדיוק מה, נוציא איזשהו סידור".