גנץ מתנער מהסרטון של לפיד: "עלינו לאמץ סגנון שונה מנתניהו"

אחרי שהמפלגות החרדיות טענו כי הקמפיין שהעלה עמיתו לפייסבוק "אנטישמי", יו"ר כחול לבן יצא גם הוא במרומז נגד הסרטון וכתב: "עוצמת החברה טמונה באחדותה. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית"

זמן צפייה: 02:42

ישראל בוחרת: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) במרומז לקמפיין שהעלה עמיתו למפלגה נגד המפלגות החרדיות, וכתב כי "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם".

"עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

לעוד כתבות בנושא:

החרדים נגד קמפיין כחול לבן: "אנטישמיות וחציית קו אדום"

התנערות בתוך כחול לבן מסרטון לפיד נגד החרדים: לא הסגנון שלנו

חברי הליכוד התחייבו לתמוך רק בנתניהו לראשות הממשלה

בני גנץ ויאיר לפיד
בני גנץ ויאיר לפיד | צילום: החדשות 13

הדברים נכתבו לאחר שליצמן ודרעי מתחו ביקורת חריפה על הסרטון, שהציג אותם כרודפי בצע, וטענו כי מדובר בקמפיין "אנטישמי". גם חברי הכנסת משה יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן הבהירו כי הסרטון אינו לרוחם.

בסרטון, נראית הדמייה של שיחת ווטסאפ מפוברקת בין ראשי גוש הימין, ובה ח"כ דוד ביטן מבקש מהם לחתום על הצהרה בה נכתב "אני מתחייב בזאת לתמוך לנצח בבנימין נתניהו ולתמוך לנצח בחסינותו לא משנה במה יואשם ומתי". בתגובות, המפוברקות גם הן, דרעי כתב "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות", וליצמן כתב "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

מוקדם יותר, כאמור, חברי כנסת מהמפלגות החרדיות תקפו את תוכן הסרטון ואת לפיד, כאשר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר שהדבר "מזכיר תקופות אפלות שבהן יהודים הוצגו כרודפי בצע", ושר הפנים אריה דרעי התייחס לסרטון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אנטישמיות, אין מילה אחרת". בהמשך, יהדות התורה הוציאה סרטון תגובה, ובו תקפה את לפיד.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190805-1504' autoplay='0' credit='' desc='סרטון התגובה של יהדות התורה' kid='1_hqpjtwn8' duration='60'']

ליצמן קרא לגנץ להתנער מהסרטון: "כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

בתגובה לדבריו של ליצמן, לפיד תקף אותו ואמר כי "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. אני גם לא מתרשם מזה שהם מתחילים לצרוח 'שנאה' בכל פעם שלמישהו יש עליהם מילת ביקורת. יש אנטישמיות אמיתית בעולם. יורים ביהודים בבתי כנסת. יש אזורים באירופה שבהם יהודים לא יכולים להסתובב עם כיפה על הראש. זאת אנטישמיות. סרטוני בחירות מצחיקים שמדברים על זה שביבי מוכן למכור את הכול תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות".