גנץ על הצהרת נתניהו: "דרמה גדולה והכרזה מאוד קטנה"

יו"ר כחול לבן התייחס בריאיון לחדשות 13 לדברי רה"מ בדבר כוונתו לספח בקעת הירדן וצפון ים המלח ואמר: "אמירה פוליטית וצינית. אני לא הייתי משחק ברגשות התושבים ומחלק הבטחות חינם"

זמן צפייה: 06:57

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הערב (שלישי) להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח: "דרמה גדולה והכרזה מאוד קטנה. אחד המקרים שבהם אני מסכים עם המשפט – לא היה כלום, ואם זה תלוי בנתניהו לא יהיה כלום".

"כחול לבן קבעה שבקעת הירדן תישאר בשליטה ישראלית בכל תרחיש מדיני שלא יהיה. הבקעה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, ולכן לא הייתי משחק ברגשות התושבים ומחלק הבטחות לחינם. ההצהרה היא סתם אמירה פוליטית וצינית", אמר גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הלחץ על גנץ והסתייגות יעלון: כך החלה כחול לבן להתנער מהחרדים

נשיא חברת החקירות ששכר גנץ: "טלפונים נחדרו, לא אנחנו הדלפנו"

נתניהו: "אם אבחר – אחיל ריבונות על בקעת הירדן וצפון ים המלח"

Gantzs
יו''ר כחול לבן בני גנץ

גנץ התייחס לפרסום חדשות 13 בדבר החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקת היבטים פליליים בקשר בין חברת "הממד החמישי", בראשה עמד גנץ, לבין המשטרה. "שטות, אין שם כלום, שיחקרו", אמר יו"ר כחול לבן.

גנץ התייחס לעמרכת הבחירות המתקרבת ואמר כי "אנחנו רוצים להקים ממשלת הרוב בשביל כולם. אני מתעקש על כך. מה שקורה כרגע, זה בן גביר וחבריו יהיו בממשלת ימין צרה שתקדש את החסינות, תפגע בדמוקרטיה, יעשו מדינת הלכה, החלקת החוק על יהודה ושומרון. ישראל תהיה מדינה דו לאומית וזה לא דמוקרטיה – זה אסון לציונות. המהות המרכזית היא שהרוב צריך לשלוט אחרי שהוא קובע קווי יסוד מרכזיים ציוניים ליברליים".

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול פורסם בחדשות 13 כי בעקבות פניות מצד גורמים שונים, הורה היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתוח בבדיקת היבטים פלילים בקשר בין חברת "הממד החמישי", בראשה עמד גנץ, לבין המשטרה. זאת על אף שלפני כחצי שנה קבע מבקר המדינה דאז, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי על אף הכשלים בהתנהלות החברה, לא נמצאו הבטים פליליים בפרשה.

בעקבות הוראתו של מנדלבליט, בשבועות האחרונים פנתה הפרקליטות למבקר המדינה, בבקשה לקבל מסמכים הקשורים בפרשה כדי לבדוק שאכן אין חשדות לפלילים. יש להדגיש כי נגד גנץ עצמו לא עומדים חשדות לפלילים.

ממפלגת כחול לבן נמסר אתמול בתגובה: מדובר בידיעה ממוחזרת ומופרכת, קשקושי בחירות. בעוד שבוע "כחול לבן" תהיה המפלגה הגדולה ונשים סוף למשטר נתניהו.