הלחץ על גנץ והסתייגות יעלון: כך החלה כחול לבן להתנער מהחרדים

הרמטכ"ל לשעבר, שתמיד התנגד להצעות להצהיר בפומבי שלא ישב עם החרדים, השתכנע לאחרונה לשנות את אסטרטגיית הקמפיין שלו על מנת להשיב כשני מנדטים שלפי הסקרים נמצאים כרגע בישראל ביתנו

זמן צפייה: 02:58

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, תמיד התגאה בקשרים הטובים שלו עם החרדים, ובסבב הבחירות הקודם הוא הדף כל המלצה להתנגד בפומבי למפלגות החרדיות.

כל היועצים של הרמטכ"ל לשעבר אמרו לו שכדאי לו לדחות את החרדים כי הוא לא ירוויח שום קול מהסקטור הזה וכי אף מפלגה חרדית לא תסכים לשבת איתו מאחר והם תמיד יעדיפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך בכל זאת היה קשה לשכנע את גנץ לעשות זאת.

גנץ אומנם בא מבית דתי, נוהג לא לעבוד בשבת והשאיפה שלו הייתה ללכת עם קמפיין ממלכתי עד הסוף – אך לפני כשבועיים השתכנע יו"ר כחול לבן לשנות אסטרטגיה, ובשבוע האחרון העלה את הרעיון בפני ראשי המפלגה. משה (בוגי) יעלון הסתייג מכך, אך בסופו של דבר גם נרתם לעניין.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"אין אופציה אחרת": כחול לבן וישראל ביתנו חתמו על הסכם עודפים

גנץ מידר את לפיד ואשכנזי מההחלטה לשכור משרד חקירות

האם היבדלות גנץ ביחס לחרדים נכונה? כך חושבים כתבינו הפוליטים

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בכחול לבן החליטו למעשה לצאת בקו חדש – ממשלת אחדות חילונית ליברלית בלי חרדים. הם מנסים להשיב לחיקם כשני מנדטים אנטי-חרדיים שנמצאים אצל ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שבמפלגתו לא מרוצים מהמהלך של גנץ – שנכנס כביכול לטריטוריה שלהם. כמו כן, בכחול לבן פועלים להטמיע לציבור שבעקבות החקירות נגדו, נתניהו סחיט בפני דרישות של מיעוטים סקטוריאליים.

חבר הכנסת עוד פורר, ממפלגת ישראל ביתנו, תקף את הקמפיין של גנץ: "אחרי שלושה חודשים שבהם שמענו את גנץ וחברי רשימתו מתחנפים לחברי הכנסת החרדים ולסיעות החרדיות, אני לא קונה את הספין האחרון, כשבכלל נראה שהחלום האמיתי של גנץ זה להיות שר הביטחון בממשלתו של נתניהו. החשש האמיתי הוא שגנץ יהיה זה שיספק את האצבע ה-61 לממשלת נתניהו והחרדים".

ליברמן וגנץ | צילום: רויטרס, דוברות משרד הבטחון

בחודש שעבר גנץ גינה במרומז קמפיין שהעלה עמיתו יאיר לפיד נגד המפלגות החרדיות, וכתב כי "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם". "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

בסרטון, נראית הדמייה של שיחת ווטסאפ מפוברקת בין ראשי גוש הימין, ובה ח"כ דוד ביטן מבקש מהם לחתום על הצהרה בה נכתב "אני מתחייב בזאת לתמוך לנצח בבנימין נתניהו ולתמוך לנצח בחסינותו לא משנה במה יואשם ומתי". בתגובות, המפוברקות גם הן, דרעי כתב "רוצים שאני אחתום? תביאו טריליון שקל לישיבות", וליצמן כתב "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

הדברים נכתבו לאחר שליצמן ודרעי מתחו ביקורת חריפה על הסרטון, שהציג אותם כרודפי בצע, וטענו כי מדובר בקמפיין "אנטישמי". גם חברי הכנסת משה יעלון, יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן הבהירו כי הסרטון אינו לרוחם.