מיטות אשפוז וסבסוד צהרונים: הרפורמות שיידחו בגלל פיזור הכנסת

ההליכה המוקדמת לבחירות תיפגע ביישום הפרויקטים שתוכננו להיכנס לתוקפם - וכעת ניאלץ לחכות עד הממשלה הבאה: מהרחבת סל התרופות, דרך הבטיחות באתרי הבנייה ועד התוכנית הרב-שנתית של צה"ל

זמן צפייה: 04:11

ישראל בוחרת: מעבר לעלות הישירה של הליכה לבחירות בפעם השנייה תוך שנה, אזרחי ישראל יאלצו לשלם מחיר נוסף בדמות הרפורמות הציבוריות שתוכננו לטובת הציבור - ולא ייצאו אל הפועל. זאת לאחר, שיישום הרפורמות בתחומי הבריאות, החינוך, הביטחון והנדל"ן ייאלצו לחכות עד לתום הרכבת הממשלה הבאה בעוד כמה חודשים.

בתחום החינוך - סבסוד הצהרונים לכיתות א' ו-ב', שהיה אמור לחסוך להורים אלפי שקלים בשנה, ייאלץ ככל הנראה להידחות מאחר ולא אושרה הרחבת התקציב לשנה הלימודים הבאה. רפורמות נוספות שנפגעו בעקבות המשבר הפוליטי וההליכה לבחירות הן תוספת מיטות האשפוז לבתי החולים והרחבת סל התרופות ב-750 מיליון שקלים..

כתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו נגד סמוטריץ': "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

גנץ על השותפות: "לפיד שילם מחיר פוליטי על המהלך הזה"

טראמפ על הבחירות: "ישראל הסתבכה – עליה להתאפס על עצמה"

מסדרונות בית החולים
מסדרונות בית החולים | צילום: חדשות 13

בתחום הנדל"ן, הסובל ממשבר מתמשך, לא יאושרו צעדים חשובים שנועדו להקל על הציבור לרכוש דירה וגם עתידה של תוכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון "מחיר למשתכן" לא ברור, שכן לא ניתן לדעת אם היא תאומץ על ידי שר האוצר הבא. גם הרפורמה שהייתה אמורה להפחית את מספר נפגעי תאונות העבודה באתרי הבנייה, תתעכב גם היא. זאת מאחר, ולא ניתן לאשר את התקנות החדשות, ובלעדיהן, החוק שיסייע באבטחת העובדים באתרים לא יוכל להיות מיושם.

גם ההתקדמות הביטחונית של ישראל, נוכח אתגריה הרבים, תהיה בבלימה. זאת מאחר, והתוכנית הרב שנתית של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שאושרה על ידי הממשלה, לא תמומש עד שיאושרו התקציבים על ידי הממשלה החדשה. העיכוב בכל הרפורמות שעתידות להיטיב עם הציבור מתווספות לגרעון התקציבי שממתין אף הוא לתום הבחירות - והציבור, כמו תמיד, יהיה זה שישלם את המחיר.

הרמטכ''ל אביב כוכבי