גנץ על השותפות: "לפיד שילם מחיר פוליטי על המהלך הזה"

יו"ר כחול לבן התייחס בפתח ישיבת סיעת מפלגתו לבחירות הקרובות: "בדיחה לאומית רעה ששווה 5-4 מיליארד שקלים". לפיד הוסיף: "אם לא ננצח לא תהיה פה דמוקרטיה - גורל ילדינו תלוי בזה"

זמן צפייה: 05:11

בחירות 2019 - הסיבוב השני: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) לשותפות עם יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת מפלגתו ואמר כי "בכחול לבן יש שותפות. יאיר לפיד, ששילם פוליטית על מהלך מהסוג הזה, בוגי וגבי ועוד שמצטרפים - מחויבים להצלחת המפלגה ולפני הכול למדינת ישראל. גם אם אין בינינו תמיד הסכמה על הכול, יש בינינו אחדות מוסכמת - ובתוך המסגרת אפשר לתמרן. סיכמנו שאנחנו ממשיכים עם המסגרת, היא עוד לא הבשילה - ואנחנו יכולים להמשיך קדימה בשותפות מלאה. יאיר יהיה שותף נאמן, אני אוביל, צריך לעמוד בהסכם".

על הבחירות המתקרבות אמר: "אנחנו ניצבים בפני פארסה אחת גדולה, שערורייה, ביזיון, בדיחה לאומית רעה ששווה 5-4 מיליארד שקלים. עכשיו ברור לנו שיש עוד 5-4 מיליארד סיבות לא להצביע לנתניהו. אזרחי ישראל יודעים שאנחנו יוצאים לבחירות מסיבה אחת בלבד – כי ביבי רוצה להציל את עצמו. נתניהו יכול היה להחזיר את המנדט לנשיא ואנחנו היינו מרכיבים ממשלה. הוא לא עשה את זה מסיבה פשוטה, כי הוא חייב לעמוד בראש - כי כשהוא עומד בראש, מחלל בחליל וכולם הולכים אחריו, הוא שולט בעניינים. הוא חייב לחוקק את חוקי החסינות ופסקת ההתגברות בעקבותיו, הוא חייב לייצר לעצמו מבצר משפטי, גם במחיר מיליארדי שקלים ששייכים לנו".

יו"ר כחול לבן המשיך וטען כי "גם את הבחירות הקודמות נתניהו הקדים בגלל אותו שיקול משפטי פרוצדוריאלי שיאפשר לחסום תהליכים שיכולים להתרחש מולו. זו בעיניי אגואיסטיות מוחלטת שמובילה לטירוף מערכות ארצי. שלוש כנסות באותה שנה, שתי מערכות בחירות - שנה אבודה בכלכלה הישראלית. באנו לעצור את הטירוף הזה", והוסיף: "אני מציע לא להתבלבל, גוש הימין מונה 48-47 מנדטים כי מצמידים אליו את החרדים באופן אוטומטי, זה לא צריך להיות כך. אנחנו מפלגת מרכז ענקית, נדע לקרוא למי שצריך להתחבר אלינו. אנחנו באים לפתור את הבעיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה

הווטו של שרה נתניהו: "איילת שקד לא תהיה בליכוד - נקודה"

סקר: ליברמן מתחזק ל-9 מנדטים, איחוד של הליכוד וכולנו - 36

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190603-1301' autoplay='0' credit='' desc='יאיר לפיד בישיבת סיעת כחול לבן' kid='1_4650h8mm' duration='111'']

מספר שתיים במלפגה, יאיר לפיד, אמר: "את הבחירות חייבים לנצח, אם לא ננצח - לא תהיה פה דמוקרטיה. הגורל של הילדים שלנו תלוי בזה. בזמן מערכת הבחירות אמרו שאין לנו סכין בין השיניים. אתם התבלבלתם, יש לנו סכו"ם שלם בין השיניים. אנחנו לא משקרים ולא מכפישים, אבל יש לנו 35 מנדטים, זה לא במקרה. אנחנו נחושים, יודעים לעבוד, והולכים לתת את הפייט של החיים שלנו".

"קיבלנו מועד ב', מכל הסיבות הלא נכונות קרה הדבר הנכון", המשיך לפיד. "ביבי ניסה להקים ממשלת סחטנים וקיצוניים שתוציא אותו מהכלא, אך הוא נכשל. הוא רצה להיות רודן כמו ארודאן, אך הוא נכשל. מדינת ישראל אמרה לו עד כאן, הגזמת, אנחנו לא עובדים אצלך. יש לנו הזדמנות שנייה, זה לא קורה הרבה בחיים. הזדמנות שנייה להקים ממשלת אחדות לאומית".

על הרוטציה אמר: "החיבור של כחול לבן לא מוריד כוח אלא מכפיל כוח. יצרנו את הכוח הפוליטי הגדול במדינת ישראל, כנראה שזה עובד. הרוטציה תתקיים כי אנחנו מכבדים הסכמים ומאמינים בדרך המשותפת".