דרעי: "נוודא שיש רוב למחנה הלאומי - ללא ליברמן"

במסיבת עיתונאים שכינס התייחס יו"ר ש"ס לקרע העמוק שנפער במהלך המו"מ הקואליציוני בין מפלגתו לבין ליברמן: "הצענו לרה"מ לא להיכנס לממשלה ולפתור המשבר מהאופוזיציה. להפתעתנו סורבנו"

זמן צפייה: 00:43

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כינס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים בה התייחס לבחירות החוזרות שנקבעו לספטמבר, והפנה את האצבע המאשימה כלפי יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן. לדבריו, מפלגתו ניסתה להציע פשרה חסרת תקדים לליברמן. "אתמול ב-23:10, על דעת עצמי, ללא התייעצות עם המפלגה שלי הודעתי לראש הממשלה – והוא היה בהלם, שיציע לליברמן שש"ס לא תיכנס לממשלה ולא יהיו לנו תיקים", סיפר. "נחכה שישים יום, אולי נמצא הסכמה. לצערי ב-23:30 כשכבר היינו במדרגות לעלות להצבעה קיבלנו סירוב גם על ההצעה הזאת. באמת לא העליתי על דעתי שהצעה כזאת – שמהווה הימור שלנו, תידחה".

"יותר מעשר פעמים הגענו לפשרות על חוק הגיוס, כולל ב-40 הימים האחרונים", התייחס דרעי לחוק שגרם לפירוק הכנסת ה-20 וה-21. ראש הממשלה הגיע לסיטואציה שהוא ידע עליה מהיום הראשון כמעט. אבל הוא בכל זאת הסכים לעשות כל מה שאפשר לעשות. אתמול בלילה כשראינו שאפסו הסיכויים הוא נתן הצעה. אם הייתה ניתנת לפני שבועיים הייתי נפגע, אבל מתוך הרצון לפתור את המשבר הסכמנו".

"ש"ס היא חלק מהמחנה הלאומי, כשבראש המחנה עומד הליכוד", אמר. "הליכוד הודיע היום שמבחינתו ליברמן כבר לא חלק מהמחנה, והם לא ישבו איתו בממשלה. שמעתי מליברמן גם שהוא יתמוך בממשלת ימין ולא בממשלת חרדים. צריכים לעשות הכל כדי שיהיה לנו רוב בלי ליברמן".

עוד בחדשות 13:

ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"

יהדות התורה נגד ליברמן: "הפך את הגיוס לטריגר – זה שקר"

בשל הבחירות: נתניהו יבקש לדחות את השימוע – היועמ"ש צפוי לסרב

אביגדור ליברמן ואריה דרעי | צילום: רויטרס

גם יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, תקף היום את יו"ר ישראל ביתנו ואמר כי "ליברמן סירב להיכנס לקואליציית נתניהו מסיבותיו, הפך את החרדים לקורבן ואת הגיוס לטריגר - זה שקר. מהרגע הראשון שראינו שליברמן מתעכב לחתום על ההסכם, הורינו מיד שלא לסגור את המטות. כעת, אנו רואים שאכן זה לא היה לחינם. נצא לדרך פעם נוספת וננצח". את הדברים אמר בחניכת מטה הבחירות של המפלגה בבני ברק.

עוד אמר ליצמן כי "לא דרשנו כל דבר חדש במשא ומתן הקואליציוני. התעקשנו על תוספות למערכת הבריאות וכעת ליברמן מבזבז את זה על בחירות מיותרות - זה עוול לאומי. פתאום מגלה ליברמן את האג’נדה שלו נגד החרדים, חבל שהסתיר את זה בבחירות בירושלים ובערים נוספות, שם ידע לבקש תמיכה של החרדים".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, התייחס ליברמן להאשמות הרבות מצד חבריו למחנה על שגרם למשבר הקואילציוני שהוביל לבחירות חוזרות. "מה מסתתר מאחורי ההחלטה שלי ושל ישראל ביתנו? אני חוזר עוד פעם, ואף אחד לא חייב להאמין לי וגם לא לאחרים", אמר. "העובדות הן שאת עמדתנו בנושא חוק הגיוס קבענו מזמן, גם כשהבחירות לא היו באופק, המשבר התחיל בפברואר 2018, בלי שום קשר לבחירות. במהלך קמפיין הבחירות אמרנו שנמליץ רק על נתניהו כמועמד לראשות הממשלה. גם כשהתבקשנו על ידי הליכוד לתמוך בכל מיני יוזמות, כולל שינוי חקיקה בנושא כמות השרים, גם בנושא המבקר - ואפילו בתאריך לפיזור הכנסת. גם כשהתבקשנו על ידי עיתונים לתמוך במועמד אלטרנטיבי מטעם הליכוד או מחוץ לליכוד, אמרנו שלא נתמוך. אלו הן העובדות - תמכנו בהכול".

בסופו של דבר, אני חוזר לחוק הגיוס. צריך להבין שהציבור הישראלי מאס בוויתור לחרדים - ויתור חד צדדי של הליכוד והעומד בראשו לכל דרישותיהם. זה לא במקרה, זה בא אחרי חוק המרכולים, אחרי החרם הצרכני על מפעל 'פיניציה' בירוחם, אחרי גשר יהודית וכן הלאה. אני חושב שהציבור הישראלי הבין שיש פה מכירת חיסול מצד הליכוד לחרדים. אנחנו לא מקבלים את זה ורוצים ממשלת ימין לאומית, אנחנו לא רוצים ממשלת הלכה".