יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, התייחס אף הוא לחוק המצלמות ואמר: "כל ההסתה של נתניהו נועדה כדי להגביר את אחוזי ההצבעה במעוזים שלו, גם הפעם הוא מנסה לעשות זאת".

ביום שישי, שלח מנדלבליט מסמך למזכיר הממשלה המפרט את עמדתו לגבי החוק, וטען כי "בהגשת הצעת החוק לכנסת בעת הזאת טבוע פגם משפטי היורד לשורשו של עניין ומקיים מניעה משפטית לאישורה". עוד הוסיף היועמ"ש כי "לאור עמדת גורמי המקצוע בדבר הסכנה לניהולם התקין של הליכי הבחירות - לעמדתי ישנה מניעה משפטית לאישור הצעות החוק הנדונה".

היועמ''ש אביחי מנדלבליט
היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

היועמ"ש ציין גם כי נוכח מגבלות לוח הזמנים לא יהיה ניתן לקיים את ההליך הנדרש כדי לתקן את ההצעה כך שתוסר המניעה המשפטית שציין, והוסיף כי "לצד זה מצטרפים פגמים תהליכיים ומהותיים אחרים". כמו כן הדגיש היועמ"ש כי לעמדתו, "אין מניעה ואף רצוי" שהכנסת ה-22 תגבש הסדר בעניין הפעלת מצלמות בקלפיות, אך בהליך חקירה מלא וסדור.

מוקדם יותר באותו יום, התייחס נתניהו לבקשת מפלגתו להצבת מצלמות בקלפיות, זאת לאחר שביום שני הבקשה נפסלה בוועדת הבחירות. "רק מי שרוצה לגנוב בחירות מתנגד להצבת מצלמות", אמר טרם המראתו מביקור מדיני בלונדון לישראל.

"מה שמטריד אותי עכשיו זה שמנסים לגנוב את הבחירות", אמר נתניהו, "זה לא מקרי שבני גנץ ולפיד שכבר הודיעו על כוונתם ללכת לממשלת שמאל עם טיבי ועודה. הם מתנגדים להצבת מצלמות כי הם רוצים לגנוב את הבחירות ושהליכוד יפסיד.  הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות. במדינת ישראל יש מצלמות בכל מקום, כמו לדוגמא בגני ילדים. יש מספיק זמן לחקיקה".