הירי ברובה אוויר בכנס כחול לבן: שני החשודים שוחררו למעצר בית

בית המשפט קבע כי הצעיר בן ה-26 והנער בן ה-16, שנעצרו לאחר האירוע שבמהלכו נחבלו קל מאוד שני אנשים, ישוחררו בתנאים מגבילים למשך שלושה ימים. המשטרה הגישה ערעור נגד ההחלטה, אך הוא נדחה

זמן צפייה: 01:51

ישראל בוחרת: בית המשפט שחרר היום (ראשון) למעצר בית של שלושה ימים את שני החשודים בירי ברובה אוויר צעצוע בכנס כחול לבן בשבוע שעבר. בכך, דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם. המשטרה ערערה על ההחלטה, אך לאחר עיכוב ביצוע של כמה שעות, הערעור נדחה.

ביום שישי, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרם של השניים, תושבי העיר בני 26 ו-16, עד אמש. כזכור, השניים חשודים כי הגיעו לכנס של מפלגת כחול לבן בעיר, ביצעו ירי ברובה האוויר והביאו לפציעתם של שתי פעילות מטעם המפלגה ומטעם ממלא מקום ראש העיר זוהר בלום. לאחר התקרית, המשטרה איתרה את החשודים בראשון לציון. כשהכוחות הגיעו לצעירים, הם טענו כי עשו זאת בתור מעשה קונדס.

לעוד כתבות בנושא:

הירי ברובה אוויר בכנס כחול לבן: הוארך מעצר שני החשודים במעשה

בזמן כנס של כחול לבן: ירי ברובה אוויר צעצוע בוצע לעבר פעילים

בכחול לבן מתנערים מהרשימה המשותפת: "לא נשב איתה בממשלה"

יאיר לפיד בכנס כחול לבן ברחובות
יאיר לפיד בכנס כחול לבן ברחובות | צילום: נטע גרינברג

יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר לאחר האירוע ברחובות: "מדובר באירוע חמור של ירי מרובה אוויר שפגע בשני אנשים פגיעות מאוד קלות, אבל אני מציע שלא נטשטש את החומרה, נמתין לחקירת המשטרה לא נמהר להסיק מסקנות. אבל אי אפשר להתעלם מהמגמה החמורה יש כאן אירוע שמאיזו שהיא סיבה אנשים משתמשים ברובה אוויר או משהו כזה ואנחנו נפגעים מזה, שבוע שעבר אחרי סיור שלי בתא פעיל כחול לבן שהוא במקרה קרוב משפחה שלי הלך ברחוב והותקף אנשים מנבלים את הפה, ככה נראית הסתה. אני קורא לראש הממשלה לצאת בקולו למנוע כל אלימות כל התלהמות וכל פעולה שיש בה בכדי ליצור עימותים. יש לנו ויכוח פוליטי, אנחנו שייכים לאותה חברה, לאותה מדינה. אני מאוד מקווה לשמוע מהמשטרה שלא היה פה שום דבר יותר מהותי. ככה המגמה הזו מתחילה, ואנחנו זוכרים איך היא נגמרה פעם קודמת. צריך לעצור מיד כל היבט של אלימות מילולית או פיזית".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190829-2307' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ מגיב לתקרית רובה האוויר בכנס של כחול לבן' kid='1_wommwigf' duration='106'']

יאיר לפיד מסר בתגובה לתקרית ברחובות: "לא ירתיעו אותנו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי המדינה מול האלימות וההסתה".

תמונה מהפציעה של הפעיל
תמונה מהפציעה של הפעיל

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, מסר בתגובה לאירוע: "אני מגנה כל גילוי של אלימות וחוסר סובלנות בעיר רחובות, העיר שמהווה דוגמא וסמל לחיים בהרמוניה של כל מנעד הקשת הפוליטית. אנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תעשה את עבודתה נאמנה בחקירת המקרה, ושולחים ברכת רפואה שלימה לפצועים".

כדור פלסטיק שנמצא על ידי המשטרה
כדור פלסטיק שנמצא על ידי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

ח"כ בועז טופורובסקי (כחול לבן) הגיב גם הוא לתקרית: "באמצע נאום של יאיר לפיד עצרה מכונית ונורו מרובה אוויר שלושה כדורים. שני כדורים פגעו בשתי פעילות שלנו, הן בסדר. המשכנו את האירוע וסיימנו אותו כמתוכנן".