בכחול לבן מתנערים מהרשימה המשותפת: "לא נשב איתה בממשלה"

לאחר שאיימן עודה אמר בריאיון לידיעות אחרונות כי מפלגתו מוכנה לשבת בממשלת מרכז-שמאל, דחו יאיר לפיד, גבי אשכנזי ויועז הנדל את האפשרות: "לא נשב עם מי שלא מכיר בישראל כמדינה יהודית"

זמן צפייה: 01:23

ישראל בוחרת: בכירים במפלגת כחול לבן התנערו היום (חמישי) מהאפשרות של ישיבה בקואליציה עם הרשימה המשותפת, זאת לאחר שיו"ר המפלגה איימן עודה אמר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" שהוא מוכן לשבת בקואליציית מרכז-שמאל, במידה ואלו ייענו לשורה של דרישות יסוד שנוגעות לערביי ישראל. ח"כ יאיר לפיד אמר כי: "עודה לא יכול להגיד 'נשב איתם בממשלה' ואז לצרף אליהם את בל"ד שהם חבורה של שונאי ישראל שלא מכירים במדינה היהודית. זה דיבור כפול שלא מקובל אצל אף אחד אצלנו". את הדברים אמר בריאיון ל"כאן ב'".

"שעודה קודם כל יסתכל על הבית הפוליטי שלו ויראה את מי הוא הכניס הבייתה לפני שהוא מתחיל לנהל משאים ומתנים קואליציוניים", המשיך לפיד. גם ח"כ גבי אשכנזי התייחס לאמירתו של עודה בריאיון לגל"צ ואמר כי "אנחנו לא נוכל לשבת עם מפלגות ערביות שלא מכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית, הפער הוא בלתי ניתן לגישור. אנחנו חושבים שאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות, אבל אנחנו עושים הבחנה בין הציבור הערבי הישראלי שצמא להשתלב, למשל שיש יותר מ-5,000 ערבים וערביות בשירות הלאומי האזרחי".

לכתבות נוספות בנושא >>

בכחול לבן חושדים בחברת החקירות: "מופעלים על ידי אחרים"

עודה בריאיון: "הדרך להפלת נתניהו עוברת דרך הרשימה המשותפת"

התנערות בתוך כחול לבן מסרטון לפיד נגד החרדים: לא הסגנון שלנו

גבי אשכנזי, איימן עודה ויאיר לפיד
גבי אשכנזי, איימן עודה ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "לצערי הרשימה הערבית מייצגת לאומנות שמתנגדת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לא נשב איתם. נקים ממשלת אחדות ממלכתית ללא פולחן אישיות".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה כי "עכשיו זה כבר ברור מתמיד, בני גנץ יקים ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ציין בתגובה לאמירתו של עודה כי "עכשיו ברור למי שיצביע לכחול לבן, שהוא כנראה יקבל ממשלת שמאל עם תומך טרור. ועודה גם מבהיר מה המחיר שישראל תשלם: בנייה בלתי חוקית מופקרת, ביטול חוק הלאום, עוד מעונות לנשים מוכות במגזר, והמשך האשמת המשטרה בלבד באלימות במגזר הערבי. מי לא תרעד ידו?"


ג'מאל זחאלקה, לשעבר יו"ר סיעת בל"ד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דברי עודה מנוגדים לעמדה של המשותפת ושל בל"ד. זהו תרגיל מסוכן ביחסי ציבור ומתן לגיטימציה למפלגת הגנרלים שביצעו פשעי מלחמה ומתפארים בהם".

בתוך כך, ח"כ עיסאווי פריג' (המחנה הדמוקרטי) תמך בעמדתו של עודה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אזרחי ישראל הערבים לא צריכים להידפק על שערי הממשלה, אלא להיות חלק ממנה. לשנות מבפנים את סדרי העדיפויות. המהירות שבה אנשי כחול לבן מצד אחד ובל"ד ותע"ל מצד שני מיהרו להצהיר כי הם לא מעוניינים בשותפות - רק מדגישה את החשיבות שבחיזוק מי שכן רוצים ומקדמים אותה".