אכזבה בעוצמה יהודית: "נתניהו הוא לא גאון - ולא פוליטי"

איתמר בן גביר התייחס לתוצאות המדגמים לפיהן מפלגתו לא נכנסת לכנסת, ותקף את ימינה: "בנט ושקד הם האחרונים שקשורים לציונות הדתית - באו לעשות עליה אקזיט. הם פגעו בנו, אבל גם בעצמם"

זמן צפייה: 06:34

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר פרסום תוצאות המדגמים. "אומרים על נתניהו שהוא גאון פוליטי. נכון לעכשיו הוא לא גאון ולא פוליטי", הצהיר. "נתניהו פירק לעצמו את הממשלה בחוסר תבונה".

עוד תקף בן גביר את מפלגת ימינה ובכיריה: "בנט ושקד הם האחרונים שקשורים לציונות הדתית - הם באו לעשות עליה אקזיט. סמוטריץ' הוא תולדה של הפוליטקאיות של הציונות הדתית, יהיר שחצן ועושה טעויות גדולות. במקום להביא קולות מהמרכז ומכחול לבן, כל הקמפיין שלהם התמקד בעוצמה יהודית. הם פגעו בנו, אבל גם בעצמם ובארץ ישראל. לצערי היוהרה בימינה גרמה להם לאבד את העשתונות".

עוד בחדשות 13:

הורוביץ: מחויבים להחלפת נתניהו – נדרוש להיות חלק מהקואליציה

עודה: "לא קיבלתי טלפון מגנץ – חושב שינסה להרכיב ממשלת אחדות"

מדגם חדשות 13: כחול לבן – 33, הליכוד – 31; יתרון לשמאל-מרכז

איתמר בן גביר לאחר תוצאות המדגם
איתמר בן גביר לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

"אנחנו לא נשברים, אנחנו מרימים ראש, ודאי לא ממורמרים", המשיך בן גביר. "אנחנו יצאנו לדרך כשאמרנו שאין ממשלה ימנית בלי עוצמה יהודית. אמרנו את זה פעם אחר פעם, לצערי היה מי שלא שמע ומי שלא קיבל. יש כאלה שמדברים ימין, אבל לא באמת רוצים לקיים את העקרונות שאנחנו נאבקים עליהם. אני מאוכזב, הלוואי שתוצאות המדגמים אינן נכונות, אבל צריך להיות ריאלי".

בתוך כך, הרב רפי פרץ הצהיר: "במבחן התוצאה - החיבור עם שקד לא הביא את התוצאה המיוחלת".

שקד, בן גביר ונתניהו
שקד, בן גביר ונתניהו | צילום: רויטרס

מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13