עודה: "לא קיבלתי טלפון מגנץ – חושב שינסה להרכיב ממשלת אחדות"

לאחר תוצאות המדגמים, לפיהן מפלגתו רשמה הישג, יו"ר הרשימה המשותפת אמר בריאיון לחדשות 13 כי אינו פוסל אפשרות שיאפשר ממשלת שמאל כיו"ר האופוזיציה. "המשתנה מספר 1 בבחירות – זה אנחנו"

זמן צפייה: 02:26

ישראל בוחרת: יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס הערב (שלישי) לתוצאות המדגמים שבהן מפלגתו היא השלישית הגדולה: "קפצנו במספר המנדטים ויש אופציה גדולה מאוד שאנחנו הסיעה הגדולה באופוזיציה - זו עמדה חשובה שיכולה להציב אלטרנטיבה ברמת התודעה ובהישגים לציבור שלנו". לדבריו, "עדיין לא קיבלתי טלפון מבני גנץ - אני חושב שהוא ינסה להרכיב ממשלת אחדות". את הדברים אמר בריאיון לחדשות 13.

עודה הוסיף כי הוא לא חושב שגנץ ירצה שנהיה גוש חוסם. לדבריו, "אנחנו רוצים שלום ושוויון - ונתמוך רק במי שרוצה לקדם שלום על בסיס שתי מדינות". יו"ר הרשימה המשותפת ציין כי "אנחנו רוצים להשפיע ולממש את העקרונות שלנו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר פרסום המדגמים: נתניהו בשיחות עם ראשי מפלגות גוש הימין

הורוביץ: מחויבים להחלפת נתניהו – נדרוש להיות חלק מהקואליציה

מדגם חדשות 13: כחול לבן – 33, הליכוד – 31; יתרון לשמאל-מרכז

איימן עודה לאחר תוצאות המדגם
איימן עודה לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

 מדגם חדשות 13: הרשימה המשותפת - 13 מנדטים

כזכור, מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

ממדגם חדשות 12 עולה כי כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 33 מנדטים. במקום השלישי הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים. ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו וימינה עם 8 מנדטים כל אחת. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטית עם 5 מנדטים כל אחת. גם בסקר חדשות 12 עוצמה יהודי לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין, על פי מדגם זה, ביתרון עם 57 מנדטים - בעוד שגוש השמאל-מרכז עומד על 55 בלבד.

ממדגם כאן 11 עולה כי כחול לבן והליכוד בשוויון עם 32 מנדטים כל אחת, ואחריהן - הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים. ישראל ביתנו אחריה עם 10 מנדטים, ימינה עם 7, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין עומד על 56 מנדטים, בעוד שגוש המרכז-שמאל - 54 מנדטים.

תוצאות הגושים במדגמים השונים
תוצאות הגושים במדגמים השונים | צילום: חדשות 13

בבחירות שנערכו באפריל האחרון, קיבלו הליכוד וכחול לבן 35 מנדטים. אחריהן, ניצבו יהדות התורה וש"ס עם 8 מנדטים כל אחת, העבודה וחד"ש-תע"ל (שרצו אז בנפרד) עם 6 מנדטים, וישראל ביתנו – עם 5 מנדטים.  מרצ, רע"ם-בל"ד וכולנו קיבלו 4 מנדטים כל אחת.