קריאות בוז ותגובות חלוקות: יומו הראשון של אוחנה כשר המשפטים

חבר הכנסת מהליכוד זכה במינוי שעליו נאבקו רבים, אך פתח את הקדנציה במשרד ברגל שמאל - ועזב את מצעד הגאווה בירושלים בטונים צורמים. "לא עשה דבר למען הקהילה במשך ארבע שנים"

זמן צפייה: 04:04

חבר אמיר אוחנה (הליכוד) מונה ביום רביעי לשר המשפטים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו - והפך לשר הראשון בממשלות ישראל שנמנה על הקהילה הלהט"בית. אתמול (חמישי) היה זה יומו הראשון של אוחנה בתפקיד, והוא נפתח בטונים צורמים, כאשר הגיע לפתיחת אירועי מצעד הגאווה בגן הפעמון בירושלים, התקבל בקריאות בוז - ועזב לאחר זמן קצר.

חלק ממשתתפי המצעד לא קיבלו בהבנה את היותו חלק מקואליציה שמרנית ואת העובדה שעד היום לא ממש נלחם עבור זכויות הלהט"ב. אחד המשתתפים במצעד אמר: "אוחנה לא עשה שום דבר למען הקהילה במשך ארבע שנים, הוא מינוי של ביבי שנועד לנסות לצייר את הליכוד כמפלגה ליברלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

בכירים בליכוד: רה"מ הבטיח לנו שדרוג ולא קיים, מרגישים מרומים

פגישות בארבע עיניים: הקשר שניהלה מירי רגב עם נוני מוזס

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: החדשות 13

האתגרים העומדים בפני אוחנה מתחילים במצבו המשפטי של ראש הממשלה, ממשיכים דרך יחסיו עם בכירי משרד המשפטים שאותם הרבה לתקוף בעבר - ומסתמיים בצורך לתמרן מול שותפים חרדים שאינם ידידותיים לקהילה הגאה. בסיעות החרדיות סירבו להתייחס היום למינוי, אך הבהירו שאם וכאשר ינצח הליכוד בבחירות ונתניהו יבחר להפוך את המינוי לקבוע - פעולותיו של השר הטרי ייבחנו תחת זכוכית מגדלת.

בכירים בליכוד, באיחוד הימין ואפילו במפלגת העבודה היו עסוקים במאבק על תיק המשפטים, אך נראה כי ראש הממשלה דאג למינוי שהכי משתלם עבורו פוליטית. אוחנה הוא אחד מתומכיו הבולטים של נתניהו בליכוד ודואג לגונן עליו לעיתים תכופות. בסביבת נתניהו בחרו להבליט את העובדה כי אוחנה משתייך לקהילה הגאה.

שלשום כאמור, הודיע רה"מ נתניהו כי החליט למנות את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים. בתגובה למינוי מסר אוחנה: "כיהודי, כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (הכל בא יחד!), אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים. תודה לרה"מ על האמון העצום, ותודה למברכים. ריגשתם מאוד".