בכירים בליכוד: רה"מ הבטיח לנו שדרוג ולא קיים, מרגישים מרומים

כעס בקרב שרים במפלגה, שטוענים שנתניהו הבטיח את תיק המשפטים לכמה אנשים במקביל. גורמים בסביבת ראש הממשלה: "בחן כמה אפשרויות" • רה"מ עשוי להציע לסמוטריץ' את משרד התחבורה ומקום בקבינט

זמן צפייה: 01:01

ישראל בוחרת: כעס נרשם היום (חמישי) בקרב שרים בליכוד בעקבות מינויו של אמיר אוחנה לשר המשפטים. בכירים במפלגה אמרו לחדשות 13 כי "ראש הממשלה הבטיח לנו שדרוג ולא קיים". עוד טענו שרים כי נתניהו הבטיח את תיק המשפטים לכמה בכירים בליכוד במקביל.

גורמים בסביבת ראש הממשלה הגיבו לטענות ואמרו כי "זה לא המצב. הוא בחן כמה אפשרויות". לדברי המקורבים, בכוונת ראש הממשלה לחלק תיקים נוספים בעתיד, בעיקר לחברי מפלגתו.

לעוד כתבות בנושא:

בעקבות התדרוך נגדו: סמוטריץ' דרש מפרץ לפטר את ראש המטה שלו

פרץ מנמיך להבות: "אני וסמוטריץ' הולכים כתף אל כתף"

נתניהו החליט: ח"כ אמיר אוחנה ימונה לשר המשפטים

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

בתוך כך, נתניהו מנסה לפייס את ראשי איחוד מפלגות הימין, ובעיקר את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שדרש לקבל לידיו את תיק המשפטים. ראש הממשלה הציע לשניים את תיקי התחבורה והחינוך, וכן שני מקומות בקבינט. פרץ הסכים להצעת נתניהו, אך סמוטריץ', שמיועד לתפקיד שר התחבורה, טרם התרצה.

כזכור, לא רק בליכוד כעסו על מינוי אוחנה. אמש, נרשמה מתיחות באיחוד מפלגות הימין. גורמים בבית היהודי טענו כי תיק החינוך הוצע ליו"ר רפי פרץ וכי לדעתם הוא זה שצריך להחזיק בו. זאת, חרף סירובו הראשוני לקחת לידיו את התפקיד במקרה ששותפו להנהגת המפלגה הח"כ סמוטריץ' לא יהיה הראשון לקבל תפקיד שר.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

"פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המו"מ", אמרו הגורמים. "הבחירה הראשונה היא של רה"מ והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית. רה"מ נותן אמון מלא ביו"ר הבית היהודי להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, כמחליפו של נפתלי בנט בהנהגת הציונות הדתית".

בעקבות הדברים החריפים, סמוטריץ' פנה היום לפרץ ואיים לפרק את השותפות ביניהם אם לא יפטר את ראש המטה שלו, שלטענתו אחראי לתדרוך נגדו. פרץ אמר לסמוטריץ כי התדרוך לא נעשה על דעתו, אולם אין בכוונתו לפטר את ראש המטה.

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ | צילום: חדשות 13

קודם לכן, ניסה פרץ להנמיך את הלהבות וכתב בטוויטר כי הוא "מתנער מכל ההודעות שיצאו" מטעם המפלגה נגד סמוטריץ'. "בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה", צייץ פרץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לאורך כל הדרך". במקביל, תקף ח"כ דוד ביטן מהליכוד את סמוטריץ': "הוא מדבר שטויות", אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל. "אנשים לא צריכים להגזים בדרישות".

בתגובה אמר סמוטריץ': "תודה הרב רפי. אף אחד לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום".