בכירים בקבינט: פתחנו גנים בערים אדומות כי לא הייתה לנו ברירה

צוותי המומחים המייעצים לשרים הודו כי ההחלטה לפתוח את מערכת החינוך לגיל הרך ביישובים האדומים התקבלה בשל החשש שהמוסדות החינוכיים ייפתחו בכל מקרה. במערכת הבריאות מתחו ביקורת על ההחלטה

זמן צפייה: 01:25

בכירים בקבינט הקורונה הודו כי מערכת החינוך לגיל הרך בערים האדומות נפתחה, בשל החשש כי ייפתחו בכל אופן - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. לדברי צוותי המומחים, "הילדם היו בכל מקרה מסתובבים ברחובות או הולכים לתלמודי התורה". מנגד, במערכת הבריאות מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה.

מוקדם יותר היום אישרה ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים את המשך הסגר בערים האדומות עד ליום רביעי, וכן החליטה על הפעלת מערכת החינוך לגילים 6-0 ביישובים הללו. הערים שעליהן יחולו ההנחיות הן אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, רכסים וארבע שכונות בירושלים - רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסגר בערים האדומות יימשך עד יום רביעי – גני הילדים יפעלו

חשד לאירוע טרור סמוך לפריז: אדם נרצח בעריפת ראש

גנץ שוקל: אם נתניהו לא יקדם את התקציב – הכנסת תפוזר בנובמבר

גן ילדים, אילוסטרציה (Fotolia)
גן ילדים, אילוסטרציה (fotolia) | צילום: fotolia

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום הדיון כי "אני מעריך מאוד את המאמץ שהתושבים עשו להורדת התחלואה ומקווה שבמאמץ נוסף נוכל להוציא גם את האזורים שנשארו בסגר מרשימת הערים האדומות בהקדם. זוהי המלצת גורמי הרפואה במשרד הבריאות וטוב שוועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה המלצה זו פה אחד. נמשיך להיאבק בקורונה כולנו ביחד".

שר הביטחון בני גנץ אמר בסיום הוועדה: "קיבלנו החלטה קשה אך הכרחית להמשיך את הסגר על שש ערים אדומות עד יום רביעי. בהתאם לכך, הנחיתי את משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף להגביר את המאמצים בערים שיישארו תחת מגבלות, לסייע בהסברה, בבדיקות ובהרחבת הסיוע לאוכלוסייה, בכדי שנוכל להוריד את התחלואה ואת המגבלות בהקדם. ההחלטה שקיבלנו נסמכת על עמדת הדרגים המקצועיים שהדגישו, כי בשבועות האחרונים, אנחנו רואים שרוב מוחלט של הציבור הישראלי, בכל המגזרים, נשמע להנחיות".

ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ואלוף (במיל') רוני נומה ציינו בסיפוק רב את השינוי המשמעותי שחל בערים האדומות ובמיוחד את התנהגות התושבים וראשי הערים הללו. "לצד ההישגים בהורדת התחלואה, חשבנו שנכון לאפשר לערים האדומות לנצל את אפקטיביות הסגר כדי להביא לירידה נוספת ברמת התחלואה והבאתם לציון של ערים כתומות, עם כל הקושי הכרוך בכך לרבות התחשבות בצרכים המיוחדים של הגיל הרך בערים אלה", נכתב בהודעה מטעם "מגן ישראל".

בד בבד, הממשלה אישרה את החלטת קבינט הקורונה וההגבלות בכל הארץ ייכנסו לתוקפן ביום ראשון. בין היתר, תבוטל המגבלה שאוסרת להתרחק קילומטר מהבית, יותרו התכנסויות של עד 20 אנשים בשטח פתוח ותתאפשר פתיחת עסקים ללא קבלת קהל.