הממשלה אישרה: הסגר הוארך רשמית בארבעה ימים נוספים

לאחר הדיון הסוער בקבינט הקורונה, השרים אישרו את הארכת ההגבלות עד ל-14 באוקטובר, ואת התקנות המגבילות את ההפגנות. בנוסף, תתאפשר שהייה משותפת בסוכה רק לדיירי אותו מקום המגורים

זמן צפייה: 01:00

הממשלה אישרה הלילה (חמישי) באופן רשמי להאריך את הסגר בארבעה ימים נוספים, כך שהסגר במתכונתו הנוכחית צפוי להסתיים ב-14 באוקטובר. כמו כן, אושרו גם התקנות המגבילות את ההפגנות למרחק של קילומטר אחד ממקום המגורים ובקפסולות של עד 20 מפגינים. הגבלות ההפגנות תקפה לשבוע ימים, כאשר בתומו תוכל הממשלה להאריכן בשבוע נוסף.

נוסף על כך, לקראת חג הסוכות המתקרב, אושרו תקנות שמאפשרות שהייה משותפת בסוכה רק לדיירי אותו מקום המגורים. הפרת הנחיה זו תגרור קנס של 500 שקלים. עוד אושר המשך מכירה של ארבעת המינים ביום אחד נוסף - עד לערב החג.

בתוך כך, מנהיגי החרדים הליטאים הרבנים קנייבסקי ואדלשטיין שיגרו מכתב לחסידים ובו ביקשו להתפלל רק בחצרות, לא להתארח בסוכות ולהקפיד על עטיית מסכה.

עוד בחדשות 13:

רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

הממשלה אישרה את הארכת כהונת מ"מ המפכ"ל ונציב שב"ס בחצי שנה

קבינט הקורונה התכנס: כ"ץ דרש פתיחת חצי מהמשק אחרי החגים

סגר בתל אביב
סגר בתל אביב | צילום: רויטרס

אתמול דן קבינט הקורונה במשך ארבע שעות על אסטרטגיית היציאה מהסגר. במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד הבריאות הנחייה יוצאת דופן, וביקש להכין תוכנית לתרחיש שבו במהלך החורף מספר החולים במצב קשה יגיע ל-5,000 מאושפזים. יש לציין כי אין תרחיש שבו מקרה זה עלול לקרות, אך עדיין ראש הממשלה ביקש שתוכנית מסוג זה תוצג עד שבוע הבא. זאת על אף שנכון לעת הזו מערכת הבריאות רחוקה ממוכנות למקרה כזה.

במהלך הדיון אירע עימות חריף בין ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ: לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הציעה להוריד את טווח היציאה ממקום המגורים מקילומטר אחד ל-500 מטרים, גנץ הגיב "אתם משגעים את הציבור". נתניהו השיב לו בצעקות, וענה כי "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור, גם בסגר במארס ראינו כל הזמן את הנתונים והתאמנו את התוכניות". גורמים בכחול לבן מסרו בתגובה: "לא נאפשר שינויים בהנחיות הסגר".

הפגנה נגד נתניהו בבלפור
הפגנה נגד נתניהו בבלפור | צילום: קריים מיניסטר

בין היתר, הוחלט בדיון הקבינט על הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים. כמו כן, משרד הבריאות יציג מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת.

שר האוצר ישראל כ"ץ דרש בדיון חזרה מדורגת של 50% מפעילות המשק מיד אחרי סוכות וכעבור שבועיים נוספים חזרה לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית "הלב הפועם". עמדתו של השר כ"ץ לא תואמת את עמדת משרד הבריאות, שפרסם אטרטגיית יציאה, לפיה יוחלו הקלות בסגר כאשר מקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.9, או כשפחות מ-5% מהבדיקות יהיו חיוביות.

בנוסף, פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, מציג את דרישותיו להידוק האכיפה על הפרת ההגבלות. גמזו מבקש להטיל קנס כספי בגובה 10,000 שקלים על בתי עסק או מקומות ציבוריים שנפתחו בניגוד לתקנות וקנס של 50 אלף שקלים על קיום אירוע רב משתתפים.