קבינט הקורונה התכנס: כ"ץ דרש פתיחת חצי מהמשק אחרי החגים

שר האוצר תומך בפתיחת החינוך לגיל הרך אחרי סוכות, ושבועיים לאחר מכן בהשבת המגזר הפרטי לפעילות מלאה. משרד הבריאות: הקלות כאשר מקדם ההדבקה נמוך מ-0.9, או כשפחות מ-5% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 04:49

קבינט הקורונה התכנס הערב (רביעי). שר האוצר ישראל כ"ץ דרש חזרה מדורגת של 50% מפעילות המשק מיד אחרי סוכות וכעבור שבועיים נוספים חזרה לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית "הלב הפועם". עמדתו של השר כ"ץ לא תואמת את עמדת משרד הבריאות, שפרסם אטרטגיית יציאה, לפיה יוחלו הקלות בסגר כאשר מקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.9, או כשפחות מ-5% מהבדיקות יהיו חיוביות.

כמו כן, על פי שר האוצר, החינוך לגיל הרך יוכל להיפתח לאחר סוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת שפעל בעבר בשל העובדה שלא שימש כמקור הדבקה ובשל נחיצותו לפעילות המשק. לדברי כ"ץ, "כדי להילחם בקורונה, ישראל חייבת משק חזק וכלכלה חזקה כדי למנוע פגיעה קשה במשק, וכדי לאפשר לממשלה את החופש לקבלת החלטות לצעדים הכרחיים בהמשך, יש להחזיר את המשק לפעילות".

כמו כן, פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, מציג את דרישותיו להידוק האכיפה על הפרת ההגבלות. גמזו מבקש להטיל קנס כספי בגובה 10,000 שקלים על בתי עסק או מקומות ציבוריים שנפתחו בניגוד לתקנות וקנס של 50 אלף שקלים על קיום אירוע רב משתתפים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תמונת ענק של החשוד ברצח אשתו הוצבה בנתיבי איילון

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

נתון מדאיג: בשבועות האחרונים חולים שאושפזו – מתו מהר יותר

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פורסם כי מנתונים שהוגשו למל"ל לקראת ישיבת הממשלה עולה כי בשבועות האחרונים חלה ירידה ניכרת במספר ימי האשפוז של חולי הקורונה, אשר בסופו של דבר מתו מהנגיף. אם בעבר מספר ימי האשפוז הממוצע עמד על 15 עד שלבסוף נקבע מותו של המטופל - כעת, המספר עומד על 11 ימים בלבד. כיום, שיעור התפוסה של המאושפזים במחלקות הקורונה עומד על 85%, ואילו שיעור הנדבקים עומד על 14.4%. שיעור הנדבקים מעל גיל 60 הינו 11%.

בכירים במערכת הבריאות הסבירו כי אחת הסיבות לכך היא, ככל הנראה, מצב אי-הספיקה בבתי החולים וירידה באיכות הטיפול. אם כן, המשמעות היא שקיימת אפשרות לתמותה מוגברת מהנגיף בעקבות אותה ירידה. אולם, יכולה להיות גם סיבה נוספת, הקשורה בכך שהמטופלים הגיעו לבית החולים בשלב מאוחר מדי ולא היה ניתן להציל את חייהם.