רה"מ בקבינט הקורונה: להיערך ל-5,000 חולים קשים בו זמנית

נתניהו הנחה את מערכת הבריאות להכין תוכנית לתרחיש של אלפי חולים במצב קשה בחורף והוסיף: "היציאה מהסגר עלולה להימשך חצי שנה עד שנה". עימות חריף בין גנץ לרה"מ: "אתם משגעים את הציבור"

זמן צפייה: 04:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) את משרד הבריאות הנחייה יוצאת דופן, וביקש להכין תוכנית לתרחיש שבו במהלך החורף מספר החולים במצב קשה יגיע ל-5,000 מאושפזים. יש לציין כי אין תרחיש שבו מקרה זה עלול לקרות, אך עדיין ראש הממשלה ביקש שתוכנית מסוג זה תוצג עד שבוע הבא. זאת על אף שנכון לעת הזו מערכת הבריאות רחוקה ממוכנות למקרה כזה. נוסף על כך, לפי גורמים בקבינט, לפני סיום הדיון התברר כי הסגר הנוכחי יוארך עד לתאריך 14 לאוקטובר, ללא נימוקים, במקום ארבעה ימים לפני כן, כפי שהוחלט בממשלה.

כמו כן, נתניהו הודיע כי היציאה מהסגר תהיה הרבה יותר איטית ומדורגת מאשר בסגר הראשון, ואף עשויה להימשך כמה חודשים. נתניהו אמר בקבינט הקורונה כי "אני רואה את הבקשות של השרים שרוצים להיות 'השוטרים הטובים', אבל בסוף האחריות היא עלי - לא אתן לתחלואה לעלות שוב אחרי שנוריד אותה". נוסף על כך, ראש הממשלה יערוך דיון מיוחד על היקף התחלואה בחברה החרדית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחסור חמור בחלב בשל הסגר והחגים: "נעלם מהמדף כבר בשעה 8:00"

כדי לאכוף את הנחיות הסגר: המשטרה תפעיל את אגף התנועה

נתון מדאיג: בשבועות האחרונים חולים שאושפזו – מתו מהר יותר

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במהלך הדיון אירע עימות חריף בין ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ: לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הציעה להוריד את טווח היציאה ממקום המגורים מקילומטר אחד ל-500 מטרים, גנץ הגיב "אתם משגעים את הציבור". נתניהו השיב לו בצעקות, וענה כי "אתה לא תגיד שאנחנו משגעים את הציבור, גם בסגר במארס ראינו כל הזמן את הנתונים והתאמנו את התוכניות". גורמים בכחול לבן מסרו בתגובה: "לא נאפשר שינויים בהנחיות הסגר".

בין היתר, הוחלט בדיון הקבינט על הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים. כמו כן, משרד הבריאות יציג מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

שר האוצר ישראל כ"ץ דרש בדיון חזרה מדורגת של 50% מפעילות המשק מיד אחרי סוכות וכעבור שבועיים נוספים חזרה לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית "הלב הפועם". עמדתו של השר כ"ץ לא תואמת את עמדת משרד הבריאות, שפרסם אטרטגיית יציאה, לפיה יוחלו הקלות בסגר כאשר מקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.9, או כשפחות מ-5% מהבדיקות יהיו חיוביות.

בנוסף, פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, מציג את דרישותיו להידוק האכיפה על הפרת ההגבלות. גמזו מבקש להטיל קנס כספי בגובה 10,000 שקלים על בתי עסק או מקומות ציבוריים שנפתחו בניגוד לתקנות וקנס של 50 אלף שקלים על קיום אירוע רב משתתפים.