מחסור חמור בחלב בשל הסגר והחגים: "נעלם מהמדף כבר בשעה 8:00"

רשתות המזון דיווחו על מלאי מצומצם של חלב. בשבוע הבא ייתכן מחסור גם בגבינה ובקוטג'. זאת, בין היתר בשל עובדים בבידוד. הבעיה צפויה להיפתר תוך כשבועיים. "חוסרים שלא היו בארץ מעולם"

זמן צפייה: 02:51

רשתות המזון דיווחו היום (רביעי) על מחסור חמור בחלב, עקב ההסתערות של הלקוחות על המלאי המועט גם ככה שנמסר להן. בין היתר, הסיבות למחסור בחלב כוללות את קשיי מזג האוויר והלוגיסטיקה, הסגר, והמגבלות על העובדים שרבים מהם נמצאים בבידוד. המחסור צפוי להיפתר בתוך כשבועיים.

מנכ"ל רשת המזון "ויקטורי", אייל רביד, הסביר בריאיון לחדשות 13: "אם סניף אמור לקבל בין 1,000 ל-2,000 בקבוקי חלב ביום - אנחנו מקבלים בין 100 ל-150 יחידות בלבד", והוסיף: "החלב מגיע ב-7 בבוקר וב-8 כבר נגמר המלאי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש: מגבלת המרחק להפגנות אינה בתוקף עד להחלת התקנות

מסיבה המונית ורחצה בבריכה: 3,570 דוחות ביממה על הפרת הנחיות

כיפת ברזל נמסרה לצבא ארה"ב: "הברית הביטחונית חזקה מאי פעם"

מחסור בחלב באחת מרשתות המזון
מחסור בחלב באחת מרשתות המזון | צילום: חדשות 13

כבר לפני ראש השנה, החברות "שטראוס" ו-"טרה" הודיעו שאינן יכולות לספק חלב לרשתות המזון. "תנובה", שהייתה אמורה לכסות על החוסרים של שתי החברות, שמספקות כשליש מהחלב בארץ, נשארה בלי עודפים לימים שאחרי החג.

המחסור בחלב החמיר לאחר שכבר לפני שבועיים נודע עליו, מה שגרם לנהירה של צרכנים לחנויות. "תוסיפו לזה את החופשה של ראש השנה וימי החג של כיפור - קיבלתם מחסור גם בימי עבודה. כל הגורמים הללו הביאו אותנו למצב שבסופו של יום אין חלב", הסביר רביד.

מנכ"ל ויקטורי התריע כי "שבוע הבא ייתכנו גם חוסרים בגבינות לבנות ובקוטג', ובכל מה שמיוצר מחלב מפוסטר", והוסיף: "חוסרים בקנה מידה שכזה עוד לא היו בארץ. אנחנו מדברים על חוסרים ברמה של 80%".