כיפת ברזל נמסרה לצבא ארה"ב: "הברית הביטחונית חזקה מאי פעם"

כחלק מהסכם בין המדינות, נמסרה הטכנולוגיה לצבא האמריקני. סוללה נוספת תועבר תוך כמה שבועות. גנץ: "הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחוניות שלנו"

זמן צפייה: 01:44

כחלק מהסכם בין משרד הביטחון למשרד ההגנה האמריקני, נמסרה היום (רביעי) סוללת כיפת ברזל לצבא ארצות הברית. שר הביטחון, בני גנץ, ציין כי "מערכת כיפת ברזל היא עדות נוספת לעוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. בזכות יעילות המערכת, נמנעו הרוגים רבים בעורף הישראלי בדרום הארץ והיא בעלת השפעה משמעותית על זירת הקרב. אני גאה שהמערכת המתקדמת הזו תגן גם על חיילי צבא ארצות הברית. זהו הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחוניות שלנו".

"השלמת העסקה, היא עוד הוכחה שהברית הביטחונית המתבססת על ערכים ואינטרסים משותפים, חזקה מאי פעם", המשיך שר הביטחון. "בהזדמנות זו ראוי ונכון להודות לשר עמיר פרץ, שקידם את פיתוח המערכת לפני למעלה מעשור, כשכיהן בתפקיד שר הביטחון". אירוע המסירה התקיים בקו היצור של חברת רפאל, בהשתתפות שר הכלכלה, עמיר פרץ, ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, יו"ר רפאל עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, יואב הר אבן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתון מדאיג: בשבועות האחרונים חולים שאושפזו – מתו מהר יותר

תמונת החשוד בניסיון רצח אשתו נתלתה באיילון: "פניו לא יישכחו"

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

מערכת כיפת ברזל שנמסרה לצבא ארה''ב
מערכת כיפת ברזל שנמסרה לצבא ארה''ב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארצות הברית על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות כיפת ברזל להגנת כוחות הצבא האמריקני. הסוללה השנייה תסופק בהתאם לחוזה, בתוך מספר שבועות. מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פרוסים של צבא ארצות הברית מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

ראש מנהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל, אמר באירוע כי "מערכת כיפת ברזל תשלים בשנה הקרובה עשר שנות מבצעיות, יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים והצלת מאות חיי אדם במדינת ישראל. זוהי זכות גדולה של מדינת ישראל למסור היום סוללה ראשונה של כיפת ברזל, מתוך שתיים, שתוכל להגן על כוחות אמריקניים פורסים. עצם העובדה שאנחנו מוסרים סוללה ראשונה, שנה לאחר חתימת החוזה, הינה הישג בפני עצמו, כאשר לצד המשך הייצור לטובת מדינת ישראל, עמדנו ביעדי הצבא האמריקני".

סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה
סוללת כיפת ברזל המוצבת קרוב לרצועת עזה | צילום: רויטרס

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית ברפאל, פיני יונגמן הוסיף "מערכת כיפת ברזל, שתשרת את הצבא האמריקני, מותאמת לדרישות האמריקניות. עם זאת הביצועים נשארים אותם ביצועים. ביצועי מערכת כיפת ברזל, כפי שהם בישראל יהיו גם במערכות שישרתו בצבא ארצות הברית. ביצענו עד היום שלוש הדגמות ויירטנו בשדה הניסויים בארצות הברית מטרות שהצבא האמריקני בחר למערכת כיפת ברזל".