תמונת החשוד בניסיון רצח אשתו נתלתה באיילון: "פניו לא יישכחו"

כרזה שעליה תמונתו של אביעד משה, החשוד בתקיפת אשתו במצפה רמון, נתלתה על שלט חוצות סמוך למחלף רוקח. זאת כחלק מקמפיין Faceit, הקורא לפרסם במקומות מרכזיים תמונות של חשודים בתקיפת נשים

זמן צפייה: 02:14

תמונתו של אביעד משה, החשוד כי ניסה לרצוח את אשתו שירה לפני כשבועיים בביתם שבמצפה רמון, נתלתה הבוקר (רביעי) על שלט חוצות בנתיבי איילון, זאת כ-24 שעות לאחר שבית המשפט הותיר את חשיפת זהותו. פרסום התמונה היא חלק מקמפיין faceit#, שהציב לעצמו למטרה לפרסם תמונות ושמות של חשודים בתקיפת נשים ובאונס.

כזכור, לפני כשבועיים פונתה שירה בת ה-31 לאחר שנדקרה והוכתה על ידי בעלה, שנעצר לאחר המעשה. המשטרה שהגיעה לבית הזוג איתרה את האישה מתבוססת בדמה, אחרי שככל הנראה נדקרה באמצעות סכין והוכתה באמצעות מערוך. לזוג פעוט כבן שנה וחצי שהועבר אל השכנים בליווי גורמי הרווחה. לפני כשנה המשטרה טיפלה באירוע אלימות במשפחה בין בני הזוג בתל אביב.

רק אתמול, לאחר הסערה הציבורית, בית המשפט המחוזי בבאר שבע התיר לפרסום את שמו של אביעד - שתחילה ביקש שלא לעשות זאת, בטענה כי "האירוע צריך להיבדק לעומק, והדבר עלול לפגוע במוניטין וקריירה שבנה במשך עשרות שנים". כמה שעות לאחר מכן פרסמה משפחתה של שירה את תמונתה עם אשפוזה בבית החולים לאחר ניסיון הרצח.

שירה משה מאושפזת בבית החולים לאחר שבעלה ניסה לרצוח אותה
שירה משה מאושפזת בבית החולים לאחר שבעלה ניסה לרצוח אותה | צילום: באדיבות המשפחה

קמפיין faceit#, שעלה באתר מימון המאבקים המשפטיים Beactive, נולד לאחר חשיפת פרשת האונס הקבוצתי באילת שאירע בחודש אוגוסט. מטרת היוזמים הייתה, כאמור, לפרסם את תמונותיהם של כל הנאשמים במקרי אלימות ותקיפה מינית על שלטי חוצות מרכזיים ברחבי הארץ, "על מנת שפרצופם של אותם הנאשמים לא יישכח", לשון ההודעה.

אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון
אביעד משה, חשוד בניסיון רצח אשתו במצפה רמון

מי שיזמה את המהלך היא מיכל לוברבום, שסיפרה כי "המיזם נולד מתוך הרגשת תסכול גדולה. ראיתי איך כל המדינה מתעסקת באונס המזעזע באילת והיה לי ברור שתוך מספר ימים הנושא יישכח, וכולנו נתעסק בנושא הבא, והכי חמור זה שהשותפים למעשה ימשיכו הלאה בחיים שלהם כרגיל, יקבלו עונש מזערי, יעברו דירה, ימצאו עבודה חדשה, וכולם ישכחו".

"זו האחריות שלנו לא לתת למקרים דומים לקרות בעתיד", הוסיפה. "אנחנו לא יכולים יותר להבליג ולהמשיך הלאה עד לסערה הבאה. המטרה של תליית השלט היא לדאוג שאף אחד לא ישכח את האנשים האלה לעולם. שהפנים שלהם יהוו תזכורת עבורנו כחברה שאנחנו חייבים לעצור את הכול מלכת, ככה מתחיל ריפוי ושינוי חברתי".