מחלקות הקורונה בבתיה"ח מלאות עד אפס מקום - והנפגעים הם כולנו

לא רק מי שנדבק בנגיף עלול לסבול מטיפול לקוי עקב העומס שנוצר על מערכת הבריאות, אלא גם כל אדם שיזדקק לטיפול - ויגלה שלא מעט מחלקות שאינן מיועדות לקורונה נסגרו בשל המצב • כל הנתונים

זמן צפייה: 02:25

מגפת הקורונה: מזה כמה שבועות, עת החל הגל השני להכות בעוצמה בישראל, התריעו בבתי החולים כי הם חוששים מאי-ספיקה שתוביל לקריסה. כיום, עם 1,582 חולי קורונה מאושפזים ברחבי הארץ, בהם 205 מונשמים, נשאלת השאלה עד כמה המצב באמת קשה ומה צופן העתיד?

דוח הברומטר לבתי החולים של משרד הבריאות מצא כי לא פחות מ-40% מהמיטות שבמחלקות הפנימיות תפוסות על ידי חולי קורונה - וזה עוד לפני החורף. גם כאן בחדשות 13 בדקנו כמה מהר יגיעו בתי החולים לקריסה, דרך מדגם בתי חולים שברחבי ישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום דיון לילי: הכנסת אישרה את הגבלת ההפגנות במהלך ימי הסגר

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

בדיקה מיוחדת: אילו חומרי הדברה יש בירקות ובפירות המיובאים?

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

מהנתונים עולה כי בבית החולים איכילוב שבתל אביב, למשל, יש חמש מחלקות קורונה פעילות וחדר מיון קורונה. לשם כך, נסגרו שלוש מחלקות פנימיות רגילות וטיפול נמרץ כללי - שהפך לטיפול נמרץ קורונה.

ברמב"ם שבחיפה, שם פתחו השבוע מתחתמים תת-קרקעיים, נפתחו עד כה ארבע מחלקות קורונה, זאת על חשבון מחלקה פנימית שלמה שנסגרה וטיפול נמרץ פנימי שנסגר גם כן. במרכז הרפואי רבין שבפתח תקווה, שלוש מחלקות פניומיות הפכו למחלקות קורונה בלבד.

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

בדרום, המצב עגום אף יותר. בבית החולים אסותא שבאשדוד, שם אובחנו כ-2,000 חולים חדשים רק בשבוע האחרון, הוסיפו מחלקה וחצי לטיפול בחולי הקורונה ונאלצו לסגור מחלקה וחצי כירורגית כדי לעמוד בהרחבת הטיפול בחולים.

במקביל, בסורוקה שבבאר שבע סגרו שתי מחלקות פנימיות ואילו בברזילי שבאשקלון פתחו השבוע מחלקת קורונה רביעית במספר - וגם שם עברו כבר למתחם התת-קרקעי כדי לטפל ב-64 חולי קוורנה, כאשר שני שליש מהם במצב קשה.

מחלקת קורונה בחניון של רמבם
מחלקת קורונה בחניון של רמבם | צילום: צילום מסך

כל הנתונים הללו הם, כאמור, מדגם מייצג בלבד. מאחורי כל מחלקה שנסגרת יש מטופלים שאינם חולי קורונה שהטיפול בהם נדחה, או שמקבלים טיפול הרבה פחות טוב. נוסף על כך, יש אנשי צוות שצריכים לעבור הסבה והשמה - וכל זה עוד לפני שאנחנו מתקרבים לשיטוח העקומה, כאשר מספר החולים קשה ממשיך לעלות באופן תלול וזינק ב-60% רק בחודש האחרון.

הנפגעים, אם כן, הם ממש לא רק חולי קורונה אלא כל אחד ואחת מאיתנו שיזדקקו בקרוב לטיפול רפואי.