חוקרים באוני' העברית: פתיחת מערכת החינוך עד כיתה ד' - הכרחית

צוות המחקר מבית הספר לבריאות הציבור פרסם דוח הקובע כי ילדים עד גיל 10 אינם הגורם המניע את המגפה, ולכן הסיכון בסגירת מוסדות החינוך גדול יותר מפתיחתם במסגרת של קפסולות

זמן צפייה: 01:10

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית פרסם הבוקר (רביעי) דוח, לפיו הסיכון בסגירת מערכת החינוך לילדים מתחת לגיל 10 גדול מאשר בפתיחתה. על פי הדוח, ילדים עד השנה העשירית לחייהם אינם הגורם המניע את מגפת הקורונה בישראל, ולכן יש להחזיר את מערכת החינוך עד כיתה ד' מייד עם היציאה מהסגר במתווה של קפסולות.

עוד עולה מהנתונים אותם הציגו החוקרים כי קיים קשר ישיר בין גיל הילד וסיכויי ההדבקה - ובמיוחד הדבקה סימפטומטית. לפי מחקרים רבים שפורסמו בנושא, הוסיפו החוקרים, ילדים מתחת לגיל 10 נדבקים בשיעור נמוך יותר מאשר ילדים גדולים מהם. לא זו בלבד, אלא שככל הנראה ילדים מתחת לגיל 10 גם מדביקים פחות מילדים מבוגרים יותר.

לטענתם, לא ניתן לייחס את העלייה בתחלואה באוכלוסייה הכללית בחודש האחרון לפתיחת מערכת החינוך - והרי בתקופה שבה פעל "בית הספר של החופש הגדול" במסגרת קפסולות, לא נצפתה עליה בתחלואה בישראל. לפי החוקרים, במסגרות חינוך היו מעט מקרי הדבקה מילדים למורים, ובדרך כלל - כיוון ההדבקה הוא הפוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תכננו לפגוע אחרי הסולחה": 2 צעירים הואשמו ברצח המורה ברמלה

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

בתום דיון לילי: הכנסת אישרה את הגבלת ההפגנות במהלך ימי הסגר

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בסוף הדוח הציגו החוקרים מספר מסקנות, מהן עולה כי פתיחת בתי הספר עד כיתה ד' הינה "הכרחית, ויכולה להתבצע בקבוצות קטנות לאורך כל היום, עם מורים קבועים וללא ערבוב הקפסולות", כלשונם. כמו כן, הם המליצו לקיים מערך ניטור הנגיף בקרב המורים.

את המסמך, עליו חתומים בין היתר פרופסור אמנון להד, פרופסור אורלי מנור, פרופסור רן ניר-פז ועוד, סיכמו החוקרים בעודם מדגישים כי הסיכוי להדבקות בכיתות תלוי ברמת התחלואה בקהילה, והוסיפו שניתן לקבוע רמת סף לתחלואה שמעליה לא יפתחו מסגרות החינוך בעיר.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך