"תכננו לפגוע אחרי הסולחה": 2 צעירים הואשמו ברצח המורה ברמלה

לפי האישומים, האחים פארס ומוחמד אלשמאלי ירו לעבר ביתה של שריפה אבו-עמאר בערב פתיחת שנה"ל במסגרת סכסוך משפחות. זאת אחרי שדקרו את קרוב משפחתה, וזמן קצר לאחר מפגש שנועד לפתור את הריב

זמן צפייה: 02:33

כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו הבוקר (רביעי) נגד פארס אלשמאלי בן ה-25 ונגד אחיו מוחמד בן ה-26, בגין רצח שריפה אבו-עמאר בתחילת החודש. השניים, תושבי רמלה, מואשמים גם בניסיון רצח של קרוב משפחתה של המנוחה, פציעה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק ותחמושת.

לפי כתב האישום, אותו הגישה עורכת הדין מורן טרבלסי מטעם פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי מרכז, מזה תקופה שבין האחים אלשמאלי לבין משפחתה של שריפה קיים סכסכוך קשה. מערכת היחסים המתוחה, כך נכתב, כללה לא פעם אירועי אלימות בין המשפחות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין בך שום דבר חכם", "ליצן": העימות הראשון בין טראמפ לביידן

בתום דיון לילי: הכנסת אישרה את הגבלת ההפגנות במהלך ימי הסגר

בדיקה מיוחדת: אילו חומרי הדברה יש בירקות ובפירות המיובאים?

שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א'
שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א' | צילום: באדיבות המשפחה

במטרה לבחון את האפשרות לסיום הסכסוך, נועדו נציגי המשפחות סמוך לביתה של שריפה, שהתגוררה עם בני משפחתה ברמלה. מכתב האישום עולה כי לפני מועד הפגישה, הנאשמים קשרו קשר לפגוע בבני משפחת אבו-עמאר ואף פתחו קבוצת וואטסאפ יחד עם אחרים ממשפחתם בה תיאמו את תוכנית הפגיעה בתום ה"סולחה".

בסוף חודש אוגוסט, ערב לפני פתיחת שנת הלימודים, הצדדים נפגשו. אז, לאחר שכל אחד התפזר לדרכו, הגיעו הנאשמים עם כמה מבני משפחתם למכולת ברחוב, שם ארבו לבן משפחת אבו-עמאר שבאותה העת היה במכולת. כשיצא, שלף אחד מהם סכין ודקר אותו בגבו.

שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א'
שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א' | צילום: רשת דרור בתי חינוך

בשלב זה, כך על פי כתב האישום, שלף פארס את האקדח, כיוון אותו אל גופו של קרוב המשפחה - שמצידו החל במנוסה, וירה. אז, הצטרף מוחמד לפארס והשניים רדפו אחר קרוב המשפחה בעודם יורים לכיוונו.

לאחר שאיבדו קשר עין, האחים החלו לירות באקדחיהם לכיוון הבית ומקום המפגש, בו שהו באותה העת רבים ממשפחת אבו-מועמר, בהם גם שריפה. כתוצאה מהירי, קליע שחדר לתריס חלון הבית פגע במנוחה וגרם לה לפציעות ירי בידה ובצווארה. בהמשך הערב נקבע מותה.

שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א'
שריפה אבו מעמר, נורתה למוות בבית בשכונת גן חקל א' | צילום: רשת דרור בתי חינוך

שריפה, בת 30 במותה, הייתה מורה בבית ספר ואם לשלושה ילדים. בנה הקטן בן שנה וחצי. ארנון אברהם, חובש מארגון "הצלה" שהגיע לזירה באותו הערב, סיפר: "כשהגעתי למקום האישה הייתה ללא הכרה לאחר שנפצעה מירי. ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש".