פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את אמיר אוחנה לשר המשפטים

לאחר ששקד סיימה את תפקידה, רה"מ בודק אפשרות למנות את הח"כ ממפלגתו. מהליכוד נמסר: אין תגובה. במידה ולא ימונה מ"מ עד מחר בבוקר, היועמ"ש יבהיר לנתניהו שעליו לאייש את התפקיד מיידית

זמן צפייה: 07:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות לממלא מקום שר המשפטים את ח"כ אמיר אוחנה ממפלגתו - כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בחדשות 13. מהליכוד נמסר: אין תגובה.

במשרד המשפטים מבינים שנתניהו צריך למנות כבר הלילה או מחר בבוקר ממלא מקום לתפקיד ולכן לא ימתינו מספר שעות עד שיאייש את התפקיד, אך במידה ועד מחר בבוקר לא ימונה ממלא מקום, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתערב ויבהיר שוב לנתניהו שהוא חייב למנות אדם לתפקיד באופן מיידי.

כתבות נוספות בנושא:

שקד בטקס הפרידה ממשרד המשפטים: "מתכוונת לחזור לכאן"

זוהר: "סמוטריץ' לא היה צפוי להיות שר המשפטים – ולא יהיה"

בשל קשיים משפטיים: נתניהו צפוי למסור את תיק המשפטים כבר מחר

חבר הכנסת אמיר אוחנה
חבר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: החדשות 13

כזכור, בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע, נתניהו לא יוכל להחזיק בתיק המשפטים – גם לא באופן זמני, או למשך ימים בודדים בלבד. כך נקבע אתמול בתום התייעצויות ממושכות של בכירי משרד המשפטים עם משרד ראש הממשלה. נתניהו הבין כי שמירה על תיק המשפטים בידיו עלולה לסבך אותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה ציבורית, ועל כן ימנה שר משפטים זמני.

שקד נפרדה ממשרד המשפטים

טקס הפרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, נערך היום במשרד המשפטים שבירושלים. "לא סוד שאהבתי את העבודה במשרד והתכוונתי להמשיך בעבודתי בכל הכוח גם בארבע השנים הקרובות", אמרה שקד, "היו לי תוכניות מדויקות להמשך העבודה, אך לצערי הן קצת השתבשו. ובכל זאת נדמה לי שאחרי שמלאכת הנחת המסילות הושלמה – רכבות המשילות יצאו לדרך. הן לא עוצרות לרגע ולא חוזרות אחור".

נתניהו נואם בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת
נתניהו נואם בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת | צילום: חדשות 13

השרה היוצאת המשיכה: "השינויים המבניים הנחוצים במערכת המשפט יימשכו. עד מאי 2019 הם התרחשו באמצעותי. מעתה הם ימשיכו באמצעות הבאים אחריי. אני מקווה ששר המשפטים החדש ימשיך את אותו הקו שהנהגתי במשרד. הרי גם אני לא המצאתי את הגלגל. שר המשפטים החדש שייכנס יהיה האחרון לכהן במבנה. אלא שהעיקר אינו במעבר למבנה הפיסי החדש, אלא בשינוי ה-DNA שהתבצע כאן בארבע השנים האחרונות".

"מצאתי כאן עובדי ציבור ברמה הגבוהה ביותר שקיימת בשירות הציבורי ואני גאה שחלקי היה עמכם. במקום שצריך היה להתווכח התווכחנו. במקום שצריך היה להכריע הכרעתי. בכל שאר המקומות עבדנו שכם אל שכם. בהרמוניה, בתחושה טובה ובידידות. המטרה הייתה אחת – לשרת את אזרחי ישראל ששלחו אותנו לכאן, ולעשות זאת באופן התואם את המדיניות אותה ביקשו מאתנו להוציא אל הפועל".

"איני רואה את מחליפי כמי שעומד איתי בתחרות. אני רוצה לראות את מחליפי, לכשיבוא, מצליח לא פחות ממני. אני רואה אותו כשליח הבא במרוץ שליחים שאני מאמינה שאין לו סוף. העבודה המשותפת בממשלה קריטית להצלחתה. אני מאוד מאמינה בעבודת בצוות, ביצירת קואליציות רחבות, בלגדל את מי שסביבי. אני לא מאמינה בלעבוד לבד. אני חושבת שאי אפשר לנצח לבד", אמרה.

איילת שקד בטקס הפרידה ממשרד המשפטים
צילום: חדשות 13

לבסוף הוסיפה: "למחליפי אני אומרת – ידי מושטת לעזרה. בעצה, בעידוד, בכל דבר שתחפוץ בו. הצלחתך היא הצלחתי והצלחת כולנו. אני מאחלת לך הצלחה מרובה. –  אתה מקבל משרד במצב טוב, יד ראשונה ממהנדסת. שמור עליו. ואני לא מסתירה שיש לי אינטרס אישי בבקשה הזו. אני בהחלט מתכוונת עוד לחזור לכאן".