הערכה: שר המשפטים ניסה לאסוף חומר מכפיש נגד פרקליט המדינה

אוחנה פנה לעורכי דין במחוז הדרום, במטרה לקבל מידע על התנהלות לא תקינה בגוף שעליו ממונה שי ניצן. בנוסף, ראש המטה של השר צילם ללא אישור מסך מחשב שהציג מידע על ישיבה בפרקליטות

זמן צפייה: 01:52

שר המשפטים אמיר אוחנה פנה לאחרונה לפרקליטים במחוז הדרום, כדי לנסות לברר על התנהלות לא תקינה בפרקליטות. על פי ההערכה, אוחנה ניסה לאסוף חומר מכפיש על פרקליט המדינה שי ניצן. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית בחדשות 13.

מקרה נוסף שעשוי להעיד על כוונותיו של השר התרחש לפני כשבועיים - כאשר ראש המטה של אוחנה הגיע ללשכה של אחת הבכירות במשרד המשפטים, וצילם ללא אישור מסך מחשב שהציג מידע בנוגע לישיבה בפרקליטות אצל שי ניצן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים ירדנים: "המלך עבדאללה לא מאמין למילה של נתניהו"

מבקר המדינה לא מתכוון לבדוק את התנהלות הפרקליטות בתיקי רה"מ

עובדת בגן ילדים הורידה את תמונת רה"מ מהקיר – ותזומן לבירור

אמיר אוחנה ושי ניצן
אמיר אוחנה ושי ניצן | צילום: ארן דולב

מטעם השר אוחנה נמסר בתגובה כי "ללשכת השר הגיעה תלונה נגד בכירים בפרקליטות מפרקליטה המכהנת בפרקליטות מחוז הדרום. השר שוחח עימה והפנה אותה לנציב הביקורת על הפרקליטות". לגבי צילום מסך המחשב נמסר: "צילום המסך נעשה בלשכת המנכ"לית מתוך סברה שמדובר בדיון מערכתי שבו התכוון ראש המטה לקחת חלק. הוא לא השתתף בדיון ולא נעשה כל שימוש בצילום. אין כל פסול בכך".

בתוך כך, ברקע התקפות הפוליטיקאים, וביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פרקליטות המדינה והעומד בראשה, נודע לחדשות 13 כי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לא יבחן את התנהלות הפרקליטות בפרשות שבהן מעורב נתניהו.