עובדת בגן ילדים הורידה את תמונת רה"מ מהקיר - ותזומן לבירור

אסנת חגי פרסמה סרטון שבו היא מסירה את תמונת נתניהו מקיר המקום: "אדם שמואשם בשוחד לא יכול לשמש דוגמא טובה לילדים". שר החינוך: "רואה בחומרה רבה את מעשיה". עשרות קראו לפיטוריה מהגן

זמן צפייה: 00:27

אסנת חגי, משלבת אישית לילד עם צרכים מיוחדים בגן ילדים, פרסמה היום (ראשון) סרטון שבו הורידה את תמונת ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיר הגן. בתגובה, שר החינוך רפי פרץ הודיע כי משרדו פועל כדי לאתר אותה בהקדם ולזמן אותה לשיחת בירור. הסייעת היא אחת מהפעילות בהפגנות בכיכר גורן בפתח תקווה, מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

"בתור אשת חינוך, אדם שמואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים לא יכול לשמש דוגמא טובה לילדים. אצלי בגן, התמונה שלך לא יכולה להיות תלויה על הקיר. לך לבית משפט, נקה את שמך, אם אתה זכאי - ברוך שובך. עד אז התמונה שלך יורדת מהקיר", אמרה חגי בסרטון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבקר המדינה לא מתכוון לבדוק את התנהלות הפרקליטות בתיקי רה"מ

בסביבת רה"מ בוחנים קיום פריימריז; חיים כץ: ניפגש ונחליט יחד

איש עסקים לבנוני קנה את חפציו של היטלר – ויתרום אותם לישראל

הגננת שהורידה את תמונת נתניהו
הגננת שהורידה את תמונת נתניהו | צילום: חדשות 13

בתגובה, מסר שר החינוך: "רואה בחומרה רבה את מעשיה של הגננת. ‏ראש הממשלה הוא בנימין נתניהו וצריך לנהוג בו בצורה ממלכתית ומכובדת, גם אם יש מחלוקת לא נקבל התנהגות שכזו בשום מוסד חינוכי". ממשרד החינוך נמסר כי מדובר בסייעת המועסקת על ידי הרשות המקומית, וכי מדובר בהתנהלות בלתי ראויה, שכן עובד במוסד חינוכי אינו יכול לנצל את המקום כדי לעסוק בנושאים פוליטיים. לנוכח זאת, הנושא יטופל על ידי הרשות.

מועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "ראשית יודגש כי מדובר במשלבת אישית לילד עם צרכים מיוחדים (לא גננת ולא סייעת). העובדת פעלה על דעת עצמה וביוזמתה האישית תוך שימוש לא ראוי החורג מהנהלים במתקני הגן בו היא מועסקת וניצולו להפצת עמדתה הפוליטית האישית בניגוד להוראות החלות עליה ולחוזר מנכ"ל משרד החינוך. צעדים משמעתיים יינקטו בהתאם".

הסרטון שבו הופיעה חגי הגיע לדפי הפייסבוק השונים, שם נכתבו תגובות נאצה רבות הקוראות לפטר אותה. "במקום לחנך את הילדים, היא עוסקת בפוליטיקה זולה ושקרית", נכתב בהודעות בחלק מהתגובות ברשתות החברתיות.

תגובת בעלה של הגננת
תגובת בעלה של הגננת | צילום: צילום מסך פייסבוק

בתגובה להודעות הזועמות נגד הגננת ברשתות החברתיות, כתב בעלה, שמגר חגי, בפוסט בפייסבוק כי "כל איום, קללה, ואלימות מילולית מסוג כל שהוא, יועברו למשטרת ישראל. מעבר לכך תבינו. אתם אויבים ברגע שנעדמתם לצידו של אדם שמבקש מלחמה על שלטון החוק של המדינה האהובה שלנו. לא נכנע לבריונות".

בתוך כך, ברקע התקפות הפוליטיקאים, וביניהם נתניהו, על פרקליטות המדינה והעומד בראשה, שי ניצן, נודע היום (ראשון) לחדשות 13 כי מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לא יבחן את התנהלות הפרקליטות בפרשות שבהן מעורב נתניהו.

כמו כן, היום ביקר ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ביחידת להב 433 במפגש קצינים ושוטרים שהתקיים ביחידה. כהן התייחס להתקפות ראש הממשלה על החוקרים ואמר כי "החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט משקפת את מקצועיות ויסודיות החקירה. עלינו להמשיך לדבוק במשימתנו ולבצע את תפקידנו במסירות, מבלי לתת להשמצות או ההאשמות מכל סוג שהן להפריע או להשפיע על יושרתנו וביצוע תפקידנו במקצועיות וללא משוא פנים".