חוק אי-הפללת משתמשי קנאביס עבר בוועדת השרים לחקיקה

לאחר שהליכוד וכחול לבן הודיעו כי יקדמו חקיקה ללגליזציית קנאביס ואי הפללה, ההצעה עברה בוועדה. ח"כ השכל: "גאה להביא בשורה ליותר ממיליון צרכני קנאביס ועשרות אלפי חולים"

זמן צפייה: 02:14

חוק אי-הפללת משתמשי קנאביס עבר היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, וביום רביעי ההצעה תעלה להצבעה בכנסת. יוזמת החוק, ח"כ שרן השכל, אמרה בתגובה כי "לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, מתחיל באופן רשמי הליך החקיקה שיוביל לאסדרת שוק הקנאביס בארץ - גאה להביא בשורה ליותר ממיליון צרכני קנאביס ועשרות אלפי חולים".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "אי הפללה אושרה. אין שום סיבה שב-2020 קנאביס יהיה פלילי. כשהתחלנו את המאבק הזה קראו לנו סטלנים והזויים, אבל היום הוא עוד צעד בהוכחה שמאבק נחוש וצודק בסוף גם מנצח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארגון התעופה הבין-לאומי: עיכוב הטיסות מסכן 95 אלף משרות בארץ

בולטון: קושנר מנע מנתניהו לבקש מטראמפ שלא לפגוש את זריף

לראשונה: ת"א תוסיף למאגרי המידע רישום זוגיות על בסיס תצהיר

אילוסטרציה: צמח קנאביס
אילוסטרציה: צמח קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

לפני כשבועיים סיכמו הליכוד וכחול לבן סיכמו על קידום חקיקה שתסדיר את סוגיית אי-הפללה ולגלזיציה של משתמשי קנאביס. "המודל יהיה אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית", נכתב בהודעה המשותפת של המפלגות.

כמו כן, הוחלט להסדיר את הרפורמה בקנאביס הרפואי שתקל על החולים ועל מתן הרשיונות למגדלים. סוכם כי חברי הכנסת שרן השכל ורם שפע יקדמו את החקיקה הנדרשת במשותף ויביאו אותה לוועדת השרים לענייני חקיקה בהקדם האפשרי ולאחר עבודת מטה מסודרת.