לראשונה: ת"א תוסיף למאגרי המידע רישום זוגיות על בסיס תצהיר

בפעם הראשונה בתולדות המדינה, עירייה תבסס את שירותיה על מאגרים עירוניים, כך שתקל על זוגות שלא נרשמו ברבנות לממש זכויתיהם. "כל הזוגות בעיר שווי זכויות – ערך כבוד האדם לא יכול לחכות"

זמן צפייה: 02:53

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ראשון) כי בחודשים הקרובים תוסיף במאגרי המידע העירוניים רישום זוגיות על בסיס תצהיר, שעליו יתבססו יחידות העירייה בעת הענקת שירות. הדבר עשוי להקל על זוגות שלא רשומים ברבנות לרשום את ילדיהם למערכת החינוך, לקבל הנחות במרכזים קהילתיים ועוד.

"עיריית תל אביב-יפו אומרת היום בקול ברור ששוויון הוא ערך עירוני בסיסי ומוסיפה שירות של רישום זוגיות עירוני, שמשמעותו היא שכל הזוגות בעיר שווי ערך ושווי זכויות", אמר איתי פנקס ארד, מחזיק תיק הלהט״ב בעירייה. "הבטחנו וקיימנו - לא ניתן לזכויות שלנו לצעוד במקום. הגיע הזמן שהמדינה, תפנים ותיישם: ערך השוויון, כבוד האדם, ואהבת לרעך כמוך – לא יכולים לחכות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התפרצות הקורונה: ת"א ובני ברק עם מניין הנדבקים השבועי הגבוה

"קוברים אותה ביום הולדתה": סטאר נהרגה בתאונת האופנוע ליד פ"ת

דקה אחר דקה: כך נראה ליקוי החמה החלקי בשמי ישראל • צפו

מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב | צילום: שרון בוקוב

"אני מקדיש את ההישג הזה לקורבנות השנאה נגד להט"ב - ניר, ליז, שירה, מאיה ועוד רבים, ולחן לנגר, המדריך המתנדב שנפצע בפיגוע הברנוער שעזב אותנו 11 שנים אחרי אותו פשע שנאה נורא, וכתוצאה ממנו.", הוסיף פנקס ארד. "הדרך הארוכה של הקהילה לשוויון נמשכת - הגאווה  והאהבה ינצחו".